02.06.2020

Grupy:  Pszczółki, Kotki, Sówki

 

Temat: Wszystkie dzieci nasze są.

 

Cele:

-potrafi znaleźć różnice i podobieństwa w wyglądzie dzieci z różnych stron świata,

-potrafi opowiedzieć o sobie, co lubi, czego nie lubi, jaki jest,

-chętnie wykonuje eksperyment i wyciąga swoje wnioski,

-prawidłowo łączy obrazki,

 

  1. Rozruszankahttps://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

2.Co mamy podobnego?- rozmowa na temat podobieństw i różnic pomiędzy dziećmi na świecie. Szukanie podobieństw i różnic w wyglądzie zewnętrznym dzieci na obrazku. Przyjrzyjcie się ilustracji dzieci, poszukajcie tych cech i wspólnie z rodzicami porozmawiajcie: skąd pochodzą te dzieci?, w jakim kraju mogą mieszkać?, czy spotkaliście kiedyś kogoś, o takim wyglądzie?

Dzieci 4-letnie jeśli mają karty pracy w domu mogą wykonać to zadanie, a chętne dzieci 5-letnie również -drukując poniższą kartę pracy.

Karta Pracy KP2.41

3.To ja– na podstawie karty pracy z książki 5-latków opowiedzcie coś o sobie. (doskonalenie zdolności grafomotorycznych, budowanie wypowiedzi).

Karta Pracy KP4.26a

Karta Pracy KP4.26b

4.Inni a jednak tacy sami-eksperyment z jajkami.  Spróbujcie znaleźć w lodówce jajka o różnych odcieniach skorupki  (od brązowego, po beżowy, aż do białego). Zapytajcie dzieci:

-Co kryje się w jajku?

-Czy mimo różnego wyglądu zewnętrznego, w środku jajka są podobne?

Niech dzieci się wypowiedzą na ten temat. Rozbijcie wspólnie jajka- odkryją dzieci, że każde w środku ma to samo: białko i żółtko. Rodzice odnieście to do wyglądu zewnętrznego ludzi- mimo różnic w wyglądzie wszystkie dzieci są podobne.

 

Na koniec aby jajka się nie zmarnowały zróbcie wspólnie pyszną jajecznicę lub kogel-mogel. Pychaaa.

 

5.Kodowanie- doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych.  Karta Pracy z książki 5-latków, do wykonania również przez 4-latki.

Karta Pracy KP4.25

Opracowały:

P.Fabiszak, I. Przybył, P. Nowak