Grupa:Pszczółki,Kotki,Sówki

Temat: Czym są dla nas książki?

Data: 04.05.2020

Cele:

  • interesuje się książką i czytaniem
  • wypowiada się na temat ulubionej książki
  • szanuje i dba o książki
  1. Zagadka wprowadzająca do tematu zajęć. Wysłuchaj i odgadnij…

Czyta ją mama, czyta ją tata,

często w obrazki jest bardzo bogata.

Dużo liter na każdej stronie,

są historie o królu na tronie.

Są też wiersze rymowane,

Najlepiej, gdy przez babcię czytane. (książka)

     2. Moja ulubiona książka

Ze zbioru książek wybierz jedną  swoją  ulubioną. Obejrzyj ją dokładnie. Powiedz, skąd ją masz? Co jest na okładce?  Co znajdziemy w środku książki? O czym ona opowiada? O czym jeszcze mogą jeszcze być książki?

      3.Zabawa ruchowa Z książką na głowie

Spróbuj spacerować po pokoju z książka na głowie. Pamiętaj o wyprostowanej postawie ciała.

      4. Zapoznaj się ze słowami i melodią piosenki, która będzie towarzyszyć nam przez cały tydzień.

 

1.Chociaż czeka już na mnie zaspana poduszka,
Chociaż misiek zmęczony ziewa jak smoka.
To codziennie wieczorem zanim pójdę do łóżka,
Zanim powiem dobranoc biorę książkę do rąk.

Ref: Poczytaj mi tato, poczytaj mi mamo,

 bo w książkach tak wiele się dzieje.
Na przykład, gdy czytasz Kubusia Puchatka
Choć znam go, to zawsze się śmieje.
Na przykład, gdy czytasz Kubusia Puchatka
Choć znam go, to zawsze się śmieje.

2.Chociaż mieszka na półce cała masa zabawek,
Chociaż zajęć tysiące proponuje mi brat.
Biorę z półki książeczki,
Na dywanie się kładę,
Godzinami oglądam i powtarzam wciąż tak.

Ref: Poczytaj mi tato, poczytaj mi mamo…

       5. Mała czy duża – zabawy matematyczne z wykorzystaniem książek

Do zabawy będziecie potrzebować kilku książek w różnych rozmiarach. Zadaniem dzieci jest układanie ich od najmniejszej do największej i odwrotnie. Następnie można układać książki według grubości tzn. od najchudszej do najgrubszej i odwrotnie.

       6. Zasady korzystania z książek. Wysłuchaj czytanego przez rodzica wiersza Smutna książeczka i opowiedz historię smutnej  książeczki. Wiersz  ma na celu ukazać niewłaściwy sposób korzystania z książek.

Smutna książeczka
Pewnego dnia ze swej półeczki,
skoczyły na ziemię wszystkie książeczki.
Razem tańczyły, razem śpiewały,
I bardzo dobrze się rozumiały.
Lecz jena książeczka w kącie została,
taka samotna i taka mała.
Bo wczoraj Basia, jedna z dziewczynek,
karteczki z niej powyrywała
i długopisem strony popisała.
Cichutko w kącie książeczka płakała,
bo do czytania się nie nadawała.
Pamiętajcie zatem dzieci kochane,
że książeczki chcą i lubią być szanowane.

 

              7.  Zasady korzystania z książek – prezentacja multimedialna (link do strony)

ZASADY KORZYSTANIA Z KSIĄŻEK – prezentacja multimedialna

 

        8. Szpital chorej książki – sprawdź swój księgozbiór, zobacz czy któraś z książek nie wymaga naprawy, możesz z pomocą rodzica ją skleić.

        9. Karty pracy

  •  5 latki  KP4.8b, KP4.9b
  •  3,4 latki W44,W45, KP30

 

Miłego dnia  😉

Opracowały

P.Nowak, I.Przybył,P.Fabiszak