GRUPA  Żabki i Motylki

Temat: Odgłosy z wiejskiego podwórka

Cele zajęć:

  • doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej
  • rozwijanie spostrzegawczości słuchowej
  • posługiwanie się nazwami zwierząt z wiejskiego podwórka
  • rozpoznawanie głosów zwierząt: koń, krowa, koza, świnia, gęś, kura, kogut, kaczka, baran; wiązanie nazwy zwierzęcia z przedstawiającym je obrazkiem
  • ćwiczenie mięśni narządów mowy na zgłoskach: ko, kwa, bee, kwik, hau, gul, miau

Zadania na dziś:

    1. Słuchanie odgłosów zwierząt z wiejskiego podwórka. Po wysłuchaniu odgłosów zachęcam do wykonania zadań (zabawa słuchowa i wyszukiwanie różnic na obrazku).

https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0

    1. Zabawa ortofoniczna – naśladowanie odgłosów zwierząt. 
    2. Zapoznanie ze słowami i melodią piosenki: 

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

 

    1. Karta pracy:
  • 4 latki – karta pracy nr 7 i 8 (wykonanie makiety wiejskiego podwórka). Do wykonania makiety można wykorzystać także  inne materiały (karton, krepa, pudełka, według własnego pomysłu). 
  • 3 latki – wykonanie makiety wiejskiego podwórka – karta pracy do wydruku (z dowolnych materiałów – mogą też być zwierzątka do zabawy plastikowe, ulepione z plasteliny, wycięte z kartonu). 

UWAGA – jest to praca długoterminowa, zachęcam do wspólnej zabawy całą rodzinę. 

https://drive.google.com/file/d/1VwGGEHOukh5GkyaJKk-jZqgeXOKPtFUW/view?usp=sharing

Powodzenia

Ż. Bąkowska, A. Kokowska, R. Mróz