Temat zajęć: Kurczaczki i zajączki

Cele zajęć:

  • utrwalanie prawidłowego toru oddechowego,
  • rozwiązuje zagadki o tematyce Wielkanocnej,
  • wiąże opis słowny z wielkanocnymi zwierzątkami,
  • reaguje na określony dźwięk,

Zadania na dziś:

  1. „Wielkanocny zajączek” – zajęcia z profilaktyki logopedycznej Patrycji Siewiera- Kozłowskiej.

 

Wielkanocny zając                     dzieci wysuwają wargi do przodu i poruszają nimi w prawą i lewą stronę.

Z pyszczkiem z czekolady         górnymi zębami lekko nagryzają dolną wargę- udają zajączki.

Spotkał się z kurczaczkiem       pi,pi,pi – piszczą jak kurczaczki

I barankiem z waty                     beeee, beeee, beeee- naśladują beczenie baranków

Życzenia świąteczne

sobie przesyłali                         przesyłają całuski: cmokają rączkę, nabierają powietrza nosem

                                                     i ustami zdmuchują całuski z ręki – 3 x

Aż do kosza z pisankami

Wszyscy powpadali:

Wielkanocny zając                     wysuwają wargi do przodu i poruszają nimi w prawa i lewą stronę

 

Z pyszczkiem z czekolady         górnymi zębami lekko nagryzają dolna wargę- udają zajączki.

Cukrowy kurczaczek                   pi,pi,pi – piszczą jak kurczaczki

I baranek z waty                         beeee, beeee, beeee- naśladują beczenie baranków

 

  1. „Zajączki’- zabawa z elementem podskoku.

 

Dzieci- zajączki podskakują swobodnie raz na jednej, raz na drugiej nodze. Na sygnał rodzica zatrzymują się

nasłuchują- dłonie trzymane przy uszach i skręty w prawą i lewą stronę.

Zabawę powtarzamy kilka razy.

 

  1. Wielkanocne zgadywanki- rozwiązywanie zagadek

        

– Ma złociste rogi, i kożuszek biały

  nie biega po łące, bo z cukru jest cały. (baranek cukrowy)

 

– Wykluły się z jajek, są żółciutkie całe

     będą z nich kogutki albo kurki małe. (kurczaczki)

 

– Leżą w koszyczku, pięknie ułożone,

  w kolory i wzory, mocno ozdobione. (pisanki)

 

– Jest cały z czekolady, w świąteczny poranek

  z kurczaczkiem i barankiem stoi wśród pisanek. (zajączek)

 

  1. Zabawa ruchowa – „Kura i kurczątka”

Dzieci biegają na paluszkach przy ustalonym dźwięku.

Są kurczętami, które chodzą po podwórku i wołają pi, pi, pi.

Gdy usłyszą kolejny ustalony dźwięk uciekają do rodzica, gdyż grozi im niebezpieczeństwo, skrada się lis. Rodzice wołają ko, ko, ko… .

Zabawę powtarzamy kilka razy.

 

Zadanie dla dzieci 3 i 4 letnich

Bardzo proszę o:

  • wyklejenie kropek na jajku brązową plasteliną – pozostałą część jajka pokoloruj na brązowo
  • pomalowanie paluszkiem żółtą farbą kurczaczka

 

Opracowała:

Ż. Bąkowska, A. Kokowska, R. Mróz