Data: 6.04.2020

Temat: Wielkanocne przeliczanki

 

Cele główne:

– doskonalenie pracy artykulatorów

– utrwalenie tekstu i melodii piosenki

– doskonalenie umiejętności przeliczania z przekroczeniem progu dziesiątkowego

– doskonalenie umiejętności manualnych

 

 

1.Piosenka„ Święta wielkanocne”- utrwalamy ( z dnia 1.04)

2.„Świąteczne porządki”- ćwiczenia artykulacyjne  

Idą Święta, należy zrobić porządki w buzi. Najpierw malujemy sufit (język wędruje po podniebieniu), potem ściany (język po wewnętrznej stronie policzków). Zamiatamy podłogę (język porusza się po dolnych dziąsłach). Teraz czas umyć okna (język przesuwa się po zębach górnych i dolnych). Pierzemy fi ranki (parskanie wargami). Zamiatamy schody (oblizywanie warg). Porządkujemy strych (język podnosi się do górnych dziąseł) i piwnicę (język na dolne dziąsła).Jesteśmy zadowoleni ze swojej pracy, uśmiechamy się (wargi rozciągają się w uśmiechu) i cmokamy z zadowoleniem („buziaczki”).

  1. Liczmany z nakrętek- Plastikowe nakrętki doskonale nadają się jako liczmany do matematycznych zabaw i zadań. Poniżej jeden z naszych przykładów.

Można wykorzystać nakrętki do dodawania i odejmowania- dzieci uczą się manipulując dostępnymi przedmiotami.

Połóż tyle nakrętek ….np.

  • ile krzeseł jest w kuchni
  • ile masz misiów
  • ile masz palców u rąk (stóp, razem)
  • ile okien jest w domu
  • ile mamy zwierząt
  • ile leży łyżek w szufladzie itd.

Zabawy kostkami

Do zabawy potrzebne są 4 kostki (może być mniej)

Dzieci układają kostki do gry wg schematu-mogą dodawać do siebie wszystkie kropki, przeliczać

 

  1. Zabawy ruchowe do wyboru- można wykorzystać zabawy z dnia 2.04

 

  1. Wielkanocny ekozajączek:

Materiały potrzebne do wykonania zajączka:

  • rolka po papierze toaletowym- rozciąć na 3 równe części
  • nożyczki
  • ewentualnie nożyk do tapet ( do rozcięcia rolki)
  • zszywacz lub klej
  • pisaki- czarny, różowy

 

z 1 części rolki robimy tułów zajączka, drugą rozcinamy i robimy nogi ( zszywamy lub sklejamy z tułowiem), z trzeciej części będą uszy ( rozcinamy, wycinamy kształt uszu, zszywamy z głową).

Czarnym pisakiem malujemy oczy, wąsy buzię), różowym uczy, ewentualnie nosek).