06.05.2020

Grupa: Pszczółki, Kotki, Sówki

 

Temat: Jesteśmy autorami!

 

Cele operacyjne:

-potrafi nazwać rodzaje książek poznanych na zajęciach,

-próbuje czytać globalnie,

-prawidłowo dopasowuje napisy do części –elementów książki,

-wie, dlaczego warto czytać książki,

-prawidłowo wykonuje ćwiczenia gimnastyczne,

-tworzy kącik książki w swoim pokoju,

 

1.Rodzaje książek-klasyfikacja książek ze względu na rodzaj.

Drodzy rodzice wyjmijcie dzieciom różne książki z domowej biblioteczki (różne rodzaje i tematyka, np. książki kucharskie, atlasy, albumy, przewodniki, słowniki, książki dla dzieci z obrazkami, bez obrazków, wiersze, proza). Opiszcie wygląd tych książek: co ma na okładce?, jaki ma tytuł?, co zawiera w środku?, o czym jest? Jeśli nie macie tylu książek posłużcie się obrazkami poniżej.

rodzaje książek

KSIĄŻKI-plansza-2 KSIĄŻKI-plansza-3 KSIĄŻKI-plansza-4 

KSIĄŻKI-plansza-5 KSIĄŻKI-plansza-6  KSIĄŻKI-plansza-7

KSIĄŻKI-plansza-8 KSIĄŻKI-plansza-9 KSIĄŻKI-plansza-10  

KSIĄŻKI-plansza-11

2.Części książki- czytanie globalne.

Rodzic prezentuje wyraz do czytania globalnego. Dzieci odczytują pierwszą literę, a następnie rodzic czyta cały wyraz (chyba , że dziecko samo potrafi). Dzieci powtarzają  wyraz za rodzicem: AUTOR, OKŁADKA, GRZBIET, ILUSTRACJA, TYTUŁ, NUMER STRONY, SPIS TREŚCI.

Wytnijcie wyrazy lub napiszcie je sobie na karteczkach przylepnych. Niech dziecko wybierze jedną z książek, ale taką aby zawierała te wszystkie elementy. Następnie niech dziecko spróbuje przykleić karteczki w odpowiednich miejscach książki. Po wykonaniu zadania przeliczcie wspólnie ile elementów dopasowali prawidłowo.

napisy

3.Quiz- rozpoznawanie zdań prawdziwych i fałszywych, doskonalenie logicznego myślenia. Przeczytajcie dzieciom zdania na temat budowy książek, a dzieci wskazują dobre i złe odpowiedzi- np. prawidłowe -klaśnięcie,  fałszywe- tupnięcie.

-Okładka to zewnętrzna część książki.

-Autor to osoba, która napisała książkę.

-Każda książka ma 5 stron.

-Spis treści to miejsce, gdzie jest umieszczone nazwisko autora.

-Ilustracja to rysunek w książce.

-Grzbiet książki to inna nazwa pierwszej strony.

-Spis treści pozwala zobaczyć, co zawiera książka i na których stronach.

-Okładka jest w środku książki.

 

4.Dlaczego warto czytać książki i je lubić?

https://www.bibliotekawszkole.pl/inne/gazetki/88/index.php

 

5.Kącik książki w moim pokoju.

Możecie w swoim pokoju zrobić KĄCIK KSIĄŻKI i przykleić gdzie właśnie taki obrazek:

kącik książki

6.KARTY PRACY:

Dzieci 5-letnie- KP4.7b, 4.8a

Dzieci 3-4-letnie- KP2.32

3-4-latek karta pracy KP2.32

5-latek karta pracy KP.4.7b

5-latek karta pracy KP4.8a

7.Gimnastyka dla każdego smyka.

Twoje dziecko rzuca kostką i imituje odpowiedni ruch-pasujący do danej liczby oczek. Druga wersja: możecie wykonać dwie kostki, na jednej macie kropki, a na drugiej ilustrację z ćwiczeniami. Dziecko rzuca dwoma kostkami- wykonuje takie ćwiczenie jakie jest wylosowane na kostce i tyle razy ile rzucił na drugiej kostce.  Nie musisz mieć drukarki, aby grać w tę grę. Pokaż obrazy na tablecie lub laptopie.

gimnastyka dla smyka1

Opracowały:

P.Fabiszak, I.Przybył, P.Nowak