GRUPA  Żabki i Motylki

Temat:  Krowa daje nam mleko

Cele zajęć:

  • poznanie cyklu produkcyjnego mleka, składanie obrazków zgodnie z chronologią. Używanie określeń czasowych: na początku, potem, na końcu
  • uważne słuchanie utworu. Poznanie produktów, które powstają z mleka.
  • rozumienie znaczenia spożywania nabiału dla zdrowia. Rozpoznawanie przetworów mlecznych po smaku i podawanie ich nazw
  • rozwiązywanie zadań na dodawanie i odejmowanie w zakresie do 5
  • doskonalenie sprawności manualnej
  • doskonalenie koordynacji ruchowej

Zadania na dziś:

  1. „Skąd się bierze mleko”? Oglądanie bajki edukacyjnej. Zwrócenie uwagi na to, czym odżywiają się krowy.

                            https://www.youtube.com/watch?v=y_gXAlEJCik

 

  1. Wykonanie karty pracy nr 10 (4 latki) – historyjka obrazkowa „Skąd się bierze mleko”?

 

  1. Wysłuchanie wiersza B. Formy „Przetwory z mleka”

„ Na zakupy wyruszamy,

dużą torbę zabieramy.

Trzeba kupić serek biały

i ser żółty w dziury cały.

Smaczny jogurt waniliowy,

naturalny, truskawkowy.

I koniecznie też maślankę,

ser topiony i śmietankę.

Różne są przetwory z mleka,

zatem niechaj nikt nie zwleka.

Dnia każdego – to zasada,

coś z nabiału niechaj zjada”.

Rozmowa na temat wiersza:

  • Jakie zwierzęta dają mleko?
  • O jakich przetworach z mleka była mowa w wierszu?
  • Dlaczego trzeba jeść produkty mleczne?
  1. Degustacja różnych przetworów z mleka (ser biały, ser żółty, masło, jogurt, kefir,…)
  2. Zabawa ruchowa „Po kładce na rzece” – zabawa z elementem równowagi. Zabawa polega na tym, że ustawiamy w linii prostej np. skakankę. Dzieci przechodzą po skakance utrzymując równowagę. Na czworakach wracają na początek skakanki (kładki). Zabawę można powtórzyć kilka razy.

 

  1. Krowy i krówki – zabawy matematyczne. Rodzic opowiada, a dzieci liczą na palcach:
  • Na pastwisku pasły się 2 krowy i 2 cielątka. Ile zwierząt pasło się na pastwisku?
  • Na drugim pastwisku pasła się 1 krowa czarna i 2 krowy łaciate. Ile krów pasło się na drugim pastwisku?
  • Na pastwisku pasły się 4 krowy. 2 z nich zapędzono do obory. Ile krów pozostało na pastwisku?
  1. Karta pracy:

3 latki – do druku krowa (pomaluj farbą krowy).

https://drive.google.com/file/d/1KGuUoBx_DclerdHNS5_uKRYebiQXpjxM/view?usp=sharing                

4 latki – karta pracy nr 11. 

 

  1. Na zakończenie posłuchajcie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=E6XcmxMdIEc

 

 

PowodzeniaJ

Ż. Bąkowska, A. Kokowska, R. Mróz