Temat: Właściwości gąbki i magnesu.
Cele:
– poznanie właściwości gąbki kąpielowej
– poznanie działania magnesu
– rozbudzanie ciekawości badawczej
– zachęcanie do wypowiedzi na temat zaobserwowanych zjawisk
– rozwijanie umiejętności przeliczania, segregowania.

Przebieg zajęć:
1. Zabawa eksperymentalna „Nasączona gąbka”.

Rodzic przygotowuje miskę z wodą i gąbkę kąpielową. Następnie umieszcza suchą gąbkę na wodzie. Dzieci obserwują, jak gąbka pływa na jej powierzchni. Potem podchodzą do miski  i mocno nasączają gąbkę wodą. Obserwują, jak opada ona na dno miski. Następnie  jak najmocniej wyciska gąbkę i ponownie kładzie ją na wodzie.

Zadajemy dzieciom pytania:

-Co się dzieje z suchą gąbką, gdy położymy ją na wodzie?

-Co trzeba zrobić, żeby gąbka opadła na dno miski?

Czy gąbka z wodą była lżejsza, czy cięższa od gąbki suchej?

Co trzeba było zrobić, żeby gąbka znowu zaczęła się unosić na wodzie?

2. Eksperyment „Magnesy”. Rozdajemy dzieciom małe magnesy. Dzieci chodzą po pokoju i szukają przedmiotów,
które magnes przyciągnie lub nie. Dzieci opowiadają o swoich spostrzeżeniach. Następnie gromadzimy różne przedmioty, np.: metalowe spinacze, nożyczki, drewniane klocki, szklany kubek. Dzieci sprawdzają, które z przedmiotów magnes będzie przyciągał. Tłumaczymy, że wszystkie te przedmioty są zrobione z metalu. Poznawanie właściwości magnesu.

3. Zabawa zręcznościowa „Złap rybkę na wędkę”. Rodzic przygotowuje wędkę wykonaną z patyka i kawałka sznurka oraz małe rybki z papieru : czerwonego, zielonego, niebieskiego, żółtego -razem 10
Na końcu sznurka każdej z nich mocuje mały magnes. Zadaniem dzieci jest złapać na wędkę jak najwięcej rozsypanych na podłodze metalowych spinaczy, do których przyczepione są rybki wycięte z kolorowego bloku technicznego. w ten sposób kształtujemy precyzji ruchu i koncentracji.

4. Zabawa matematyczna „Ile rybek złapałeś?”. Dzieci  segregują rybki kolorami rybek czerwonych, a ile zielonych? Połączcie je w pary. Których jest więcej? Stosowanie liczebników głównych, segregowanie, porównywanie liczebności.

5. Karta do druku- Zaznacz w kółeczko przedmioty, które przyciągnie magnes.

Grupa "WIEWIÓRKI" | Przedszkole nr 10 w Mysłowicach

Życzę miłej zabawy Romana Mróz

Skip to content