GRUPA  Żabki i Motylki 07.05.

Temat:  Wesoły konik

Cele zajęć:

 

  • wzbogacanie słownika: koń, kucyk, konik morski, konik polny, wiązanie opisu słownego z treścią obrazka
  • usprawnianie mięśni języka, warg i policzków, podniebienia miękkiego
  • kształtowanie zainteresowania dziełami sztuki i rozwijanie wyobraźni przestrzennej i umiejętności konstrukcyjnych
  • doskonalenie sprawności manualnej
  • doskonalenie koordynacji ruchowej

 

Zadania na dziś:

    1. Praca z obrazkiem – „konie – koniki”. Wyszukanie w książce lub Internecie obrazków konia, kucyka, konika morskiego, konika polnego. Dzieci wspólnie z rodzicami nazywają konie i koniki. 

 

    1. „Wesoły konik” – zajęcia z profilaktyki logopedycznej Patrycji Siewiera – Kozłowskiej.

 Pewien mały konik wybrał się na przechadzkę.

Biegł drogą, a jego kopytka głośno kląskały.        Dzieci kląskają – język mają przyklejony

                                                                              do podniebienia, po czym odrywają go 

                                                                              z mocnym odgłosem.

Kiedy droga zaczęła biec pod górkę,

konik musiał nieco zwolnić,                                   Dzieci wolno kląskają

ale za chwilkę już mógł biec z górki.                     Dzieci szybko kląskają.

Konik trochę zmęczył się wędrówką,

a zmęczone koniki zwykle parskają.                     Dzieci zwilżają wargi językiem, wypuszczają

                                                                           powietrze, wprawiając luźne wargi w wibracje.

Na szczęście w pobliżu była piękna łąka,           Powtarzają onomatopeję – mniam, mniam

pełna soczystej trawy.

Konik bardzo się ucieszył                                  Powtarzają onomatopeję- icha, cha, icha, cha.

– zarżał radośnie i zaczął skubać soczystą trawkę.  Dzieci napinają i rozluźniają wargi.

Wokół latały muchy,                                               Dzieci oblizują wargi powolnym ruchem      

                                                                               okrężnym języka.

Ale konik opędzał się od nich swoim ogonem.    Dzieci powtarzają onomatopeję – bzz.

To była bardzo udana wyprawa!                          Dzieci daleko wysuniętymi językami      

                                                                             poruszają w różne strony.

 

    1. Zabawa bieżna „Koniki pasą się na łące”. Dziecko swobodnie biega. Na hasło: koń skubie trawę – zatrzymuje się i wykonuje ruchy głową w górę i w dół. Zabawę powtarzamy kilka razy.
    2. „Wesoły konik” – zajęcia plastyczne.

3 latki – karta pracy do druku – (malowanie farbami konia, przyklejenie mu ogona i  grzywy z kawałków wełny lub sznurka). 

https://drive.google.com/file/d/1jinnSLHKckQrSh2M30GknDew9kIEhe_F/view?usp=sharing

4 latki – karta pracy nr 12 i 13. W karcie pracy nr 12. dzieci oglądają konie i wskazują podobieństwa i różnice na tych obrazkach. Następnie wypychają konie z ramy obrazów i przyklejają je (odpowiednio dopasowując) na kartkę. 

Karta pracy nr 13

  • Sylwety koni (dzieci je wypychają). Przygotowują dwie klamerki.
  • Tną wełnę lub sznurek na krótkie kawałki i przyklejają je w miejscu ogona i grzywy.
  • Na dole sylwety w miejscu nóg przednich i tylnych przymocowują klamerki, tak aby sylweta mogła stać. 
  • Na koniec dorysowują oczy konika (po obu stronach sylwety).  
  1. Utrwalenie piosenki „Gdacze kura Ko, Ko, Ko”

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

 

Miłej zabawy

Ż. Bąkowska, A. Kokowska, R. Mróz