Grupy: Misie , Biedronki, Słoneczka
Data: 7.05.2020
Temat: Lubię czytać – biblioteka

Cele główne:
– ćwiczenie umiejętności rozwiązywania zagadek
– rozwijanie mowy i myślenia
– rozwijanie wyobraźni

1.Podajemy sylaby” – zabawa językowa w parach. 1 osoba z pary (R lub dziecko) wypowiada dowolną sylabę, np. baj-. Drugie osoba dodaje sylabę tak, by stworzyć słowo. R. może ukierunkować zabawę w taki sposób, by dzieci wymyślały jedynie tytuły baśni, imiona bohaterów itp. Na początku należy ustalić, że zabawa trwa np. trzy minuty lub pięć minut i nastawić klepsydrę albo minutnik. Po upływie tego czasu, zabawa się kończy

2.Zagadki – rymowanki” – Odpowiedź powinna rymować się z zagadką. Wszystkie zagadki dotyczą baśni, bajek i legend, które znacie.

W Krakowie mieszka wawelski smok, co zieje ogniem przez cały… (rok).
Krasnoludek jest malutki, tak jak wszystkie… (krasnoludki).
Kto z krasnalami w tym domku mieszka? To jest na pewno Królewna (Śnieżka).
Kto był dobry dla Kopciuszka? Chrzestna matka, czyli (wróżka).
Czerwony Kapturek do babci wędrował, Lecz wilk się zaczaił, za drzewem się (schował).
Groźna Baba Jaga domek ma z piernika. Kto ją spotka w lesie, niechaj prędko (zmyka).
Gdy kot buty dostał, Janek księciem (został).
Rzecz to znana, całkiem pewna, Że Pinokio powstał z (drewna).

Praca z KP4.8b – czytanie zdań wyrazowo-obrazkowych, pisanie wyrazów po śladzie.
Praca z KP4.9a – umieszczanie nalepek z literami, odczytywanie hasła.
Praca z KP4.9b – kreślenie drogi w labiryncie, przeliczanie książek, porównywanie liczb.

3. Praca plastyczna- uruchomcie wyobraźnię i narysujcie postać ( bohatera ) ze swojej ulubionej książeczki.

Audiobook- współczesna wersja Brzydkiego Kaczątka
https://kubus.pl/storytel/kudlaty-paskud/

Gra interaktywna – Ćwiczymy pamięć” Książki”
https://www.janauczycielka.blog/2020/05/cwiczymy-pamiec-ksiazki.html?fbclid=IwAR3Bsg1e89p3-Z_P_K97EymQMKy4Z14T6qOHvNs5N3T4tFMztbzg3JhlH9Q

Przygotowały:
K. Busz, A. Matczyńska, M. Chosińska