Grupy: Misie , Biedronki, Słoneczka
Data: 8.05.2020
Temat: Książki

Cele główne:
rozpoznawanie głosek w nagłosie
doskonalenie pracy artykulatorów
rozwijanie ogólnej sprawności ruchowe
utrwalanie wiadomości o książkach

1.„ Zabawa z głoskami” – rodzic- dziecko siedzą naprzeciwko siebie na dywanie, kula do dziecka piłkę i jednocześnie wymawia głoskę np.: a . Dziecko odszukuje w pamięci (jest to trudniejsze) słowo na żądaną głoskę „odsyłając” piłkę rodzicowi, rodzic także podaje słowo na szukaną głoskę ( na 1 głoskę dziecko wymyśla 2 wyrazy, potem zmiana głoski). Rolę prowadzącego zabawę może przejąć dziecko co umocni jego wiarę we własne siły i doda pewności siebie.

2.Książki”- ćwiczenia logopedyczne
Zamienimy na dosłownie chwilkę, nasze buzie w książki. Ciekawi jesteście jak? Zobaczcie:
– „otwieranie i zamykanie książki” – otwiera i zamyka szeroko usta
– „przekładnie kartek w książce”- przesuwa czubek języka z jednego kącika ust do drugiego

3.Praca z KP4.10a – kącik grafomotoryczny, samodzielne pisanie liter f, F, pisanie wyrazów po śladzie.
Praca z KP4.10b- kolorowanie zgodnie ze wzorem

4. A teraz poruszamy się trochę
https://www.youtube.com/watch?list=PLQBt82zcfRIKC1YS_lfK4LC7PUu-mcRKL&v=k2hBMkZuvP8

5. Gra interaktywna – Ćwiczymy pamięć” Książki”
https://www.janauczycielka.blog/2020/05/cwiczymy-pamiec-ksiazki.html?fbclid=IwAR3Bsg1e89p3-Z_P_K97EymQMKy4Z14T6qOHvNs5N3T4tFMztbzg3JhlH9Q

Dla chętnych:
bajki o Sam Samie – do obejrzenia
https://czasdzieci.pl/bajki/dz,160-sam_sam.html

Przygotowały:
K. Busz, A. Matczyńska, M. Chosińska