08.06.2020

 

Grupa: Pszczółki, Kotki, Sówki

 

Temat: Zwierzęta na świecie.

 

Cele operacyjne:

-prawidłowo wykonuje ćwiczenia (joga),

-dzieli zwierzęta według kategorii,

-przelicza zbiory,

-dopasowuje podpis do obrazka,

-wykonuje z ciekawością pracę plastyczną. 

1.Joga dla dzieci:

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Mapa świata – gdzie żyją zwierzęta?

Przyjrzyjcie się mapie świata, porozmawiajcie sobie o tym, co na niej jest przedstawione.

3.Zdjęcia zwierząt i ich podpisy wytnijcie.

Spróbujcie wykonać poszczególne zadania:

-dobierz podpis do obrazka,

-przelicz zwierzęta z czterema łapami,

-podziel zwierzęta na żyjące na pustyni, na sawannie, w oceanie i lasach tropikalnych,

-podziel zwierzęta na pływające, latające, ssaki, ptaki, mające nogi, niemające nóg, krajowe, egzotyczne itd.

-przeliczcie elementy w zbiorach zwierząt,

-porównajcie, gdzie jest więcej,

-podzielcie zwierzęta, na żyjące w ciepłym i zimnym klimacie,

zwierzęta i podpisy

4.Wąż- zabawa ruchowo-dźwiękowa. Dzieci naśladują ruch węża- pełzają i dźwięk węża(sssss).

 

5.Praca plastyczna:

Wykonajcie węża z tektury. Poproście rodziców o wycięcie w tekturze kształtu węża. Wasze zadanie będzie polegało na owinięciu węża włóczką lub kolorowymi nitkami według swojego pomysłu. Jeśli nie macie nitek, włóczki możecie go ozdobić w dowolny sposób.

LUB

„Kameleony”- zabawa plastyczna z wykorzystaniem foliowego woreczka (torebki strunowej). Rodzic rysuje na woreczku czarnym flamastrem kameleona. Do środka woreczka wlewa  kolorowe farby. Pyta dzieci: Czy kameleon może przybrać każdą barwę? (nie), Jakie kolory przybiera? (brązowy, zielony i jego odcienie), Dlaczego zmienia kolory? (żeby przypodobać się samicy, ze względu na temperaturę, światło, w obliczu zagrożenia). Powiedzcie, że kameleony to jaszczurki, najwięcej jest ich w Afryce. Poszukajcie na mapie, gdzie jest Afryka. 

Opracowały:

P.Fabiszak, I.Przybył, P.Nowak