Temat dnia: W księgarni

Cel zajęć:

-rozwijanie zainteresowań książką,

-rozumienie wyrazów: okładka, początek, koniec

– budowanie wypowiedzi poprawnej gramatycznie

Przebieg zajęć:

  1. Oglądanie książeczek dostępnych w domach.. Podział książek na : książki o zwierzętach, roślinach, pojazdach itp.
  2. Wskazanie pierwszej strony- czyli początek książki i ostatniej strony- koniec książki. Wybranie przez dziecko książeczki i próby wypowiedzi zrozumiałej dla innych o czym jest książka którą wybrało dziecko. Wskazuje pierwszą i ostatnią stronę.
  3. Odczytanie wiersza” Kup mi mamo, książeczkę”

Kolorowe książeczki

kolorowe bajeczki

w kolorowych bajeczkach

kolorowy jest świat.

Kup mi mamo książeczkę,

przeczytamy bajeczkę,

a w bajeczce tej- dziwy.

każdy poznać je rad.

 

Rozmowa kierowana pytaniami

  • o jakich książeczkach jest mowa w wierszu?
  • o co dziecko prosi mamę?
  • co przeczytają, kiedy kupią książeczkę?
  • kto z was był kiedyś w księgarni?

Oglądanie obrazka „Księgarnia” i pogadanka z rodzicem co znajduje się w księgarni?

Księgarnia językowa Bookcity w Warszawie - wszystko do nauki ...

5.Zadanie na dziś: Poproś rodzica o odczytanie bajki „Trzy świnki” i pokoloruj obrazek.

trzy świnki kolorowanki do wydruku dla żłobkowiczów do bajki ...

Opracowała: 

R. Mróz, Ż. Bąkowska, A.Kokowska