Grupy: Pszczółki, Kotki, Sówki

Temat: Z wizytą w zoo

Cele:

– wypowiada się na temat wysłuchanego wiersza,

– łączy zwierzęta żyjące w tych samych środowiskach,

– wypowiada się na temat, jak zachować się w zoo,

– klasyfikuje i porządkuje zwierzęta,

– odgaduje zwierzę po fragmencie ciała,

– wykonuje lwa

 

 

  1. „W zoo” – wysłuchanie wiersza Janusza Minkiewicza pod tym samym tytułem.

W zoo Janusz Minkiewicz
By kolibry przez wronę
­­Nie zostały zjedzone,
By przypadkiem też wrony
Nie zjadł lis wygłodzony,
Żeby lisa zaś przy tym
Nie zjadł wilk z apetytem,
By pantera w chwil kilka
Nie zdążyła zjeść wilka
I pantery, by tygrys
Na śniadanie nie przegryzł,
By tygrysa (zgadliście!)
Nie zjadł lew, oczywiście…
O to dbać musi stale,
Pilnie patrząc wokoło
Stary Michał Kawalec,
Co dozorcą jest w ZOO.
Musi dbać i o siebie,
Żeby sam przypadkiem
Lwią się nie stał kolacją
Lub tygrysim obiadkiem.

Rodzic zadaje dzieciom pytania na temat wysłuchanego wiersza:
– Czy byliście kiedyś w zoo?
– Jak wyjaśnić swoimi słowami, czym jest zoo?
– Dlaczego niektóre zwierzęta mieszkają w zoo?
– Jak należy się tam zachowywać?
– Czy wolno karmić zwierzęta w zoo?

  1. „Zwierzęta gospodarski czy zwierzęta egzotyczne” – dopasuj

 https://wordwall.net/pl/resource/1448751/zwierz%C4%99ta

 

  1.  

5 – latki:

Praca z KP4.29 – dopasowanie zwierząt do środowisk ich życia.
Praca z KP4.30 – umieszczanie nalepek ze zwierzętami w odpowiednich miejscach, doskonalenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej, orientacja w przestrzeni, rozpoznawanie zwierząt po fragmencie ciała, poszerzanie wiedzy przyrodniczej

4 – latki:

„Co to za zwierzę?” – praca z KP2.43. Rozwijanie umiejętności wskazywania cech różniących zwierzęta.

  1. „Wesoły lew” – wycinanka. Wydrukuj lub narysuj tułów lwa oraz jego głowę. Powycinaj z kolorowego papieru lub bibuły paski na grzywę lwa. Na tułów w miejscu gdzie przykleisz głowę ponaklejaj paski w taki sposób, aby utworzyły koło. Naklej głowę i gotowe!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. „Tam w Afryce” – zabawa z pokazywaniem:
Tam w Afryce rzeka Nil,  (dzieci wskazują palcem jakiś obiekt przed nimi)
 w niej krokodyl mały żył.  (robią z dłoni paszczę krokodyla)
Z tatą krokodylem  (kłapią „zębami” zrobionymi z dłoni)
pływał sobie Nilem,  (naśladują dłonią ruch płynącej ryby)
I śpiewał tak:  (podskakują)
Tam w Afryce…

6. „Idziemy do zoo” – piosenka na ten tydzień

https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

 

Przygotowały:

I. Przybył, P. Fabiszak, P. Nowak