Grupy: Misie , Biedronki, Słoneczka

Cele główne:

  • rozpoznawanie nazw zwierząt egzotycznych
  • rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek i sylab w słowach,
  • doskonalenie percepcji wzrokowej, czytanie wyrazów.

 

1.„Porządkujemy zoo”– R. podaje nazwę wybranego zwierzęcia zamieszkującego zoo: małpa, zebra, wilk, lis, antylopa, hipopotam, papuga i inne, których nazwy są zgodne fonetycznie z zapisem. Wybrane dziecko dzieli nazwę na sylaby, wyodrębnia głoskę na początku i na końcu wyrazu. Wszyscy układają nazwę korzystając z liter Alfabetu.

 

2. Bajka o zwierzętach w Afryce

https://www.youtube.com/watch?v=Rrlx6uW5hSg

Pytania: Dlaczego zwierzęta z Afryki uważa się za najniebezpieczniejsze zwierzęta świata? Dzieci zgłaszają swoje pomysły i wymieniają poglądy. (Te zwierzęta są znane z waleczności, zwłaszcza gdy bronią młodych lub zostaną zranione)

 

3.Zoo – masaż do fragmentu wiersza Bolesława Kołodziejskiego. Zabawa w parach: jedna osoba leży na brzuchu, drugie wykonuje masaż jego pleców. Potem następuje zmiana ról.

Tu w zoo zawsze jest wesoło, (masujemy plecy otwartymi dłońmi)

tutaj małpki skaczą wkoło, (wykonujemy ruchy naśladujące skoki po okręgu)

tutaj ciężko chodzą słonie, (naciskamy płaskimi dłońmi)

biegną zebry niczym konie, (lekko stukamy pięściami)

żółwie wolno ścieżką człapią, (powoli, lekko przykładamy płaskie dłonie)

w wodzie złote rybki chlapią. (…) (muskamy raz jedną, raz drugą ręką)

 

4.Praca z KP4.35a – czytanie wyrażeń, dopasowywanie ich do ilustracji zwierząt.

Praca z KP4.35b – podawanie nazw zwierząt, podpisywanie ilustracji po śladzie, ćwiczenia artykulacyjne.

Praca z KP4.38a -kącik grafomotoryczny, pisanie nazw zwierząt po śladzie.

 

5.Zabawa ruchowa przy piosence Idziemy do ZOO

https://www.youtube.com/watch?v=i4WIxYKYAWs

Polecamy stronę 123 Edukacja

https://www.youtube.com/channel/UCNnoukU8JA29iJzJqlfhT5A

Przygotowały:
 M. Chosińska,
K. Busz, A. Matczyńska,