Żabki i Motylki 13.05.2020

 

Temat: Biedroneczki są w kropeczki.

Cele:

– doskonalenie kompetencji matematycznych

– Uważne słuchanie utworu. Podawanie nazw dni tygodnia- dostrzeganie ich stałego następstwa.

– wdrażanie do uważnego słuchania i obserwowania, rysowanie biedronki samodzielnie, lub z pomocą rodzica.

– rozwijanie sprawności manualnej

Biedronka to bardzo pożyteczny owad. Zjada np.. mszyce ( obsiadają one pędy i młode listki roślin i powodują, że roślinka słabnie i nie rośnie)

  1. Posłuchajcie wiersza o biedroneczkach, które gubiły swoje kropki.

https://youtu.be/Ftxy_SoKMas (opowiada go sympatyczna biedronka)

Kropeczki biedroneczki

W poniedziałek biedroneczki
gdzieś zgubiły swe kropeczki.
Cały wtorek ich szukały,
bo ich domek nie był mały.
W środę poszły na spacerek
przeszukały cały skwerek.
W czwartek już nie miały siły,
więc szukanie zostawiły.
W piątek sobie przypomniały,
że w szkatułce je schowały.
Do soboty świętowały,
tak im minął tydzień cały.
Potem kropki założyły
I w niedzielę piękne były.
Jaki morał z tej bajeczki?
Ciężkie życie biedroneczki,
kiedy zgubi swe kropeczki.

2.Motylki wykonajcie kartę pracy nr 16

Żabki karta pracy do druku do wyboru. Karta nr1 pokoloruj biedroneczkę, karta pracy nr2 dokończ rysować ( z pomocą rodzica)

https://drive.google.com/file/d/10xJ-gXXLcNAmALOkK1JDXeksuaj9mdfJ/view?usp=sharing (żabki- karta pracy nr 1)

https://drive.google.com/file/d/1F6pgYVyu_xgJ8jJu_EbRWY8TcSTP94Ej/view?usp=sharing       ( żabki-karta pracy nr 2

 

3.Motylki dla was zadanie dodatkowe.

 

Narysuj biedronkę z wykorzystaniem instrukcji wiersza( poproś o pomoc rodzica). Pracę zacznijcie od narysowania na kartce koła.

 

Kółko przetnij na połówki.

Główka , czułki,

Kropki, nóżki.

Ile kropek masz, biedronko?

Nie wiem ile, spytaj słonko

Biedronka gotowa? Policz jej kropki.

 

Powodzenia kochani,

Ż. Bąkowska, A. Kokowska, R.Mróz