Grupy: Misie , Biedronki, Słoneczka

Cele główne:
rozwijanie zainteresowań dźwiękami wydawanymi przez przedmioty inne niż typowe instrumenty;
kształtowanie wrażliwości muzycznej i wyobraźni.
doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej i sylabowej

1.Przypomnimy sobie jak wyglądają i nazywają się różne instrumenty https://www.facebook.com/245386215666317/photos/pcb.1307876972750564/1307873499417578/?type=3&theater

2.Praca z KP4.18a – łączenie liniami ilustracji z napisem wyrażającym dźwięk.
Praca z KP4.18b – odtwarzanie rytmów narysowanych w zadaniu.

3. Zabawy plastyczne – wykonamy instrument perkusyjny: marakasy (grzechotki).
Potrzebne będą:
– 2 plastikowe łyżki
– plastikowy pojemniczek z kinder jajka
– taśma bezbarwna
-do wyboru: groch, ryż, fasola itp- można zrobić kilka marakasów
– materiały plastyczne do ozdoby instrumentu
Jak wykonać? Oto filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=w1KhTtDyX7g

Dla ciekawskich- czy wiecie że dźwięk można zobaczyć?
Popatrzcie: https://www.youtube.com/watch?v=f1ASq8MUOvs
https://www.youtube.com/watch?v=zidvCPzLJj0

Drodzy Rodzice!
Jak ćwiczyć z dzieckiem w domu syntezę i analizę głoskową i sylabową? Oto gotowe przykłady: głoski, sylaby 13.05

Przygotowały:
K. Busz, A. Matczyńska, M. Chosińska