Grupy: Misie , Biedronki, Słoneczka

Cele główne:
– rozwijanie zainteresowań muzyką okolicznościową – właściwą na urodziny, do tańca, relaksu, na uroczystości itp.
– rozwijanie percepcji wzrokowej, sprawności grafomotorycznej, kreślenie cyfr.

1. Zapoznajcie się z różnymi gatunkami muzyki. Może któryś Was zainspiruje i zechcecie się bardziej z nim zaznajomić. Zapraszamy https://www.youtube.com/watch?v=7uxF9CsxW88

2. Jaka muzyka pasuje?” – zachęcamy dzieci do wypowiadania się na temat różnych rodzajów muzyki: Opowiedzcie, proszę, słowami, jaka muzyka, waszym zdaniem, najbardziej pasuje do tańca? Jaki jest najbardziej znany utwór, który śpiewamy na urodzinach? Czy w każdym kraju ten utwór brzmi tak samo? Jeśli chcecie odpocząć, jaki rodzaj muzyki wybierzecie? Czy dźwięki płynące z lasu, rzeki, szum morza to też muzyka? W jakich okolicznościach śpiewamy „Mazurka Dąbrowskiego”?
Podsumowanie wypowiedzi dzieci, wspominając, że w określonych sytuacjach niektóre rodzaje muzyki lepiej oddają charakter uczuć niż inne. Warto jednak podkreślić, że czasem nasze indywidualne upodobania mogą nie pasować do tych ogólnie przyjętych. Ważne, żeby dziecko wiedziało, że taka sytuacja jest jak najbardziej w porządku.

3.„Rytm z nakrętek” – zabawa w parach. Potrzebne będzie 10–12 nakrętek od butelek typu PET w trzech kolorach (na parę). Jedna osoba z pary układa rytm 3–4-elementowy, a druga odtwarza dalej ten rytm- zamiana ról.

4. Praca z KP4.19a – pisanie po śladzie, zapisywanie dodawania.
Praca z KP4.20b – kącik grafomotoryczny, kolorowanie pól z właściwym układem nut

5.Zachęcamy was także do zabawy w zagadki słuchowe. Spróbujcie odgadnąć proszę, jakie instrumenty wydają określone dźwięki https://www.youtube.com/watch?v=QazLc_9fNIQ

6. I trochę poruszajcie się na koniec: https://www.youtube.com/watch?list=PLQBt82zcfRIKC1YS_lfK4LC7PUu-mcRKL&v=k2hBMkZuvP8

 

Przygotowały:
K. Busz, A. Matczyńska, M. Chosińska