15.06.2020

Grupa Pszczółki, Kotki, Sówki

 Temat: Po czym poznać, że nadeszło lato?

 

Cele operacyjne:

-potrafi wymienić 12 miesięcy,

-wykonuje ćwiczenia gimnastyczne,

-rysuje samodzielnie co się kojarzy z latem,

-porównuje treść wiersza do swojego obrazka

 

1.Ćwiczenia na rozruszanie: rekwizyty: woreczek gimnastyczny lub zastępujemy go poduszką „jasiek”

-kładziemy poduszkę na głowie- ręce wyciągnięte na boki, maszerujemy,

-przekładamy poduszkę z ręki do ręki przed sobą, za sobą,

-kładziemy poduszkę na kolanie unosząc je, zmiana nogi, stoimy kilka sekund na jednej nodze,

-podrzucanie jaśka i łapanie,

-ułożyć sobie jaski na podłodze w slalom i biegamy slalomem w jedną i drugą stronę.

 

2.Zabawa z balonikami.

Przygotujcie sobie 12 baloników lub 12 kartek. Na każdym baloniki napiszcie nazwę miesiąca.

Możecie dobrać kolory baloników/kartek do pór roku: LATO-ŻÓŁTY/JESIEŃ-CZERWONY/ZIMA-NIEBIESKI/WIOSNA-ZIELONY. Poukładajcie z dziećmi miesiące w dobrej kolejności, podzielcie miesiące na pory roku. Jaka pora roku jest teraz? Jaka jest blisko? (lato 22 czerwca).

Na koniec zabawy przebijcie balony z miesiącami, które już minęły. A zostaną te, które jeszcze nadejdą. Nazwijcie pory roku, które minęły , a które nadejdą za jakiś czas.

 

3.Z czym kojarzy się lato? –technika niedokończonych zdań. Rzucajcie do siebie piłkę na zmianę i mówcie, z czym kojarzy wam się lato, np. Lato kojarzy mi się…. (truskawkami, burzami, basenem itp.)

 

4.Po czym możemy poznać lato?- praca plastyczna.

Dajcie dzieciom kartkę papieru i niech narysują to co kojarzy im się z latem. Porozmawiajcie później o tym , co dziecko narysowało.

 

5.Tato, czy już lato?-praca z wierszem B.Szelągowskiej.

„Tato, czy już lato?”

Powiedz, proszę! Powiedz tato,

Po czym poznać można lato?

Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?

Po prostu:

Po słodkich malinach,

Po bitej śmietanie z truskawkami,

Po kompocie z wiśniami,

Po życie, które na polach dojrzewa,

Po słowiku, co wieczorem śpiewa,

Po boćkach uczących się latać,

Po ogrodach tonących w kwiatach,

Po świerszczach koncertujących na łące,

Po wygrzewającej się na mleczu biedronce,

Po zapachu skoszonej trawy i róż,

I już.

 

Zadajcie dzieciom pytania:

-Czy w tym wierszy było coś co narysowałeś/ narysowałaś na swoim obrazku?

Porównajcie obrazki swoje z tekstem wiersza.

 

6.Piosenka tego tygodnia: „Tato już lato!” Fasolki- tekst i piosenka w linku

https://www.youtube.com/watch?v=AjV0cal75LQ