Grupa Żabki i Motylki – 15.06.2020r.

Temat: Przyszło do nas lato

Cele zajęć:

  • uważne słuchanie utworu, wiązanie zmian zachodzących w otoczeniu z nową porą roku – latem
  • doskonalenie syntezy sylabowej, używanie określeń: pasuje / nie pasuje do lata i uzasadnianie dlaczego
  • budowanie wypowiedzi wielozdaniowej
  • zachęcanie do aktywnego spędzania czasu na powietrzu

 

Przebieg zajęć: 

  1. „Przyjście lata”- słuchanie wiersza Jana Brzechwy. 

 

I cóż powiecie na to,
  Że już się zbliża lato?
  Kret skrzywił się ponuro:
  – Przyjedzie pewnie furą.
  Jeż się najeżył srodze:
  – Raczej na hulajnodze.
  Wąż syknął: – Ja nie wierzę.
  Przyjedzie na rowerze.
  Kos gwizdnął: – Wiem coś o tym.
  Przyleci samolotem.
  – Skąd znowu – rzekła sroka –
  Nie spuszczam z niego oka
  I w zeszłym roku, w maju,
  Widziałam je w tramwaju.
  – Nieprawda! Lato zwykle
  Przyjeżdża motocyklem!
  – A ja wam to dowiodę,
  Że właśnie samochodem.
  – Nieprawda, bo w karecie!
  – W karecie? Cóż pan plecie?
  – Oświadczyć mogę krótko,
  Przypłynie własną łódką.
  A lato przyszło pieszo –
  Już łąki nim się cieszą
  I stoją całe w kwiatach
  Na powitanie lata”.

Rozmowa na temat przeczytanego wiersza:

  • Na co czekały zwierzęta?
  • Jakimi pojazdami zdaniem zwierząt, miało przyjechać lato?
  • Jak przybyło lato?
  • Kto cieszył się z przybycia lata?
  • Skąd wiemy, że przyszło lato?

 

2.„Co pasuje do lata?”- praca z obrazkiem. Dziecko określa czy dany obrazek pasuje / nie pasuje do lata i uzasadnia dlaczego. 

 

3.Praca plastyczna – pokoloruj obrazek.

Grupa Żabki i Motylki – obrazek do druku (do wyboru). 

https://drive.google.com/file/d/1WbwdR-02YpBHfK9JkuJ7fCs4D0XTxkgW/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1_UQfJi3JU5SK0i7BYz8N0IOWLT0x5ayt/view?usp=sharing

4.Piosenka do posłuchania „Kolorowe lato”.

https://www.youtube.com/watch?v=qbwl_vrUKOk

 

5.Zachęcamy do zabaw dowolnych na powietrzu.

 

Miłej zabawy życzą

Ż. Bąkowska, A. Kokowska, R. Mróz