GRUPA  Żabki i Motylki – 16.06.2020

Temat:  Letnie zabawy

Cele zajęć:

 

  • budowanie wypowiedzi wielozdaniowej
  • uważne słuchanie utworu
  • zachęcanie do aktywnego spędzania czasu na powietrzu
  • nauka piosenki „Kolorowe lato”

 

  •  rozwijanie pojemności płuc
  •  wdrażanie do zachowywania prawidłowego toru oddechowego

Przebieg zajęć:

  1. „Letnie zabawy”- swobodne wypowiedzi dzieci na temat ich ulubionych letnich zabaw. 
  2. „Lato”- słuchanie wiersza M. Frączczak

            „Przyszło do nas lato ciepłe i pachnące,
            będziemy się bawić na zielonej łące.
            Pogramy w piłeczkę albo w chowanego,
            odwiedzimy na wsi dziadka kochanego.

            Pojedziemy w góry, by szlaki zdobywać,
            a potem nad morze troszeczkę popływać.
          Odkryjemy miejsca dotąd nam nieznane,
          dobrze, że już przyszło lato ukochane”.

Rozmowa na temat wiersza kierowana pytaniami:

  • O jakiej porze roku jest mowa w wierszu?
  • Skąd wiemy, że już jest lato?
  • Co dzieci będą robić latem?
  • Jakie są wasze ulubione letnie zabawy?
  1. Co tu nie pasuje? Wykonanie ćwiczenia – karta pracy nr 31 (grupa Motylki). Natomiast grupa Żabki – karta pracy do druku. https://drive.google.com/file/d/11JivL-TBm-g4zdAn7Bh3Vvz6qqglNPvk/view?usp=sharing
  2. Nauka piosenki pt. „Kolorowe lato”: 
  3. https://www.youtube.com/watch?v=qbwl_vrUKOk

 

  1. „Jak bańka mydlana” – zabawa z elementem podskoku. Zabawy na powietrzu z wykorzystaniem baniek mydlanych. Dzieci, które nie mają baniek mydlanych w domu, mogą pobawić się np. piłką, w piaskownicy i wiele innych ciekawych zabaw. 

Życzymy miłej zabawy

Ż. Bąkowska, A. Kokowska, R. Mróz