GRUPA  Żabki i Motylki – 17.06.2020

Temat:  Latem słońce mocno grzeje

Cele zajęć:

 

  • ćwiczenia w liczeniu, porównywaniu liczebności, używanie liczebników porządkowych
  • doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • rozwijanie sprawności manualnej

 

Zadania na dziś:

  1. Słuchanie wiersza U. Piotrowskiej „Gdy słonko przygrzewa”

„ Uśmiecha się słonko pyzate,

a uśmiech gorący ma latem,

– Noś z daszkiem czapeczkę – tak powie,

pomykiem mnie głaszcząc po głowie.

A potem zaprasza na lody,

bo przyda się nieco ochłody.

Ze smakiem zajada stos gałek

i chwali, że takie wspaniałe”.

 

Rozmowa na temat wiersza kierowana pytaniami:

  • O czym letnie słońce mówiło dzieciom?
  • Dlaczego latem trzeba nosić czapkę z daszkiem?
  • Co słońce zjada dla ochłody?

 

  1. „Dla ochłody sok i lody”- zabawy matematyczne. Karta pracy nr 32 (grupa Motylki). 

Zadawanie pytań dzieciom do ułożonego obrazka:

  • Kto znajduje się na ilustracji?
  • Kogo widzimy?
  • Co robią dzieci?
  • Ile dzieci stoi w kolejce po lody?
  • Kto jest w kolejce pierwszy, drugi, trzeci, a kto ostatni?
  • Ile jest dziewczynek i chłopców?
  • Ile dzieci ma na głowie kapelusz?
  • Ile dzieci ma na głowie czapki?
  • Ile dzieci ma na głowie chustę?

 

  • Grupa Żabki – karta pracy do druku.https://drive.google.com/file/d/1ieg2gx8P90hlpp9QNWAYMwHCiNzCU33Q/view?usp=sharing

 

Grupa Motylki – karta pracy nr 33.

  1. Utrwalenie piosenki „Kolorowe lato” 

https://www.youtube.com/watch?v=qbwl_vrUKOk

 

  1. Zabawy dowolne na powietrzu.

 

Miłej zabawy

Ż. Bąkowska, A. Kokowska, R. Mróz