Grupa: Sówki, Kotki, Pszczółki

Data: 19.06.2020

Temat: Letnie smakołyki

Cele:

poszerzanie słownika dzieci o przymiotniki związane z określaniem smaków lodów;

–  doskonalenie umiejętności porównywania obiektów; doskonalenie motoryki małej

 

1. Improwizacja ruchowa do piosenki Lody poziomkowe

 

 

  1. Lo- lo-lo-lo- lo-lo lody rękoma robimy młynek przed sobą i idziemy do przodu

   Po-po-po-po poziomkowe                 rękoma robimy młynek przed sobą i idziemy do tyłu

   Lu-lu-lu-lu lubię lizać                        rękoma robimy młynek przed sobą i idziemy do przodu

   choć gardełko nie jest zdrowe.            rękoma robimy młynek przed sobą i idziemy do tyłu

 

Ref. Mama mówi nie, tata mówi nie!                       Stoimy w miejscu i palcem kiwamy nie

      A ja lody poziomkowe lizać chcę!                      ręce na bioderka i obracamy się dookoła

      Mama mówi nie, tata mówi nie!                        Stoimy w miejscu i palcem kiwamy nie

      A ja lodów poziomkowych chcę!                      ręce na bioderka i obracamy się dookoła

 

  1. Mama boi się o dzieci, rękoma robimy młynek przed sobą i idziemy do przodu

   chce by zawsze były zdrowe.             rękoma robimy młynek przed sobą i idziemy do tyłu

   Ale czasem przecież trzeba               rękoma robimy młynek przed sobą i idziemy do przodu

   zjadać lody poziomkowe.                    rękoma robimy młynek przed sobą i idziemy do tyłu

 

Ref. Mama mówi nie…                           powtarzamy ruch z refrenu

 

  1. Lody trzeba jeść powoli,            rękoma robimy młynek przed sobą i idziemy do przodu

   aby gardło nie bolało.                       rękoma robimy młynek przed sobą i idziemy do tyłu

   Mama trochę jeść pozwoli,          rękoma robimy młynek przed sobą i idziemy do przodu

   ale więcej by się chciało!           rękoma robimy młynek przed sobą i idziemy do tyłu

 

Ref. Mama mówi nie…                         powtarzamy ruch z refrenu

 

2. Bananowe lody – wspólne przygotowanie lodów z bananów

 

Przekrawamy owoce na pół, nabijamy na patyczki do lodów, maczamy w jogurcie greckim i w różnych posypkach. Na koniec wkładają do zamrażalnika.

 

3. Lody – praca plastyczna 

Wykorzystano:

https://dzieciakiwdomu.pl/2015/07/lody-praca-plastyczna-na-upalne-dni.html

 

Potrzebne będą:

  • płatki kosmetyczne,
  • farby,
  • woda,
  • pipetki,
  • kolorowy papier techniczny,
  • brązowa pianka,
  • nożyczki,
  • brokat oraz kamyki i inne ozdoby do dekoracji

Przygotowanie naszych lodów to wieloetapowa praca. Najpierw trzeba zabarwić waciki, które będą naszymi kulkami lodów. Wystarczy odrobinę farby rozcieńczyć wodą, a następnie taką miksturą polewać waciki. Tak przygotowane waciki trzeba wysuszyć. Najlepiej jest to zrobić na słońcu, wystarczy wystawić na balkon na 2/3 godziny i gotowe. W międzyczasie można przygotować pozostałe elementy. Z pianki lub bloku technicznego wycinamy rożki (wafelki) i naklejamy na kolorowe kartki. Potem nakładamy już tylko lody i dekorujemy według smaku 🙂

 

 

5. Karty pracy

Dzieci 5 letnie

3,4,5     5    5a   5b

Dzieci 3, 4 letnie

3,4,5  3,4   3,4a

 

Opracowały;

P.Nowak, P.Fabiszak, I.Przybył