GRUPA  Żabki i Motylki – 19.06.2020

Temat:  W czasie burzy grzmi i błyska

Cele zajęć:

 

  • uważne słuchanie utworu
  • poszerzanie wiedzy na temat zasad bezpiecznego zachowania w czasie burzy

 

 

 

Przebieg zajęć:


  1. Burza”słuchanie wiersza W. Fabera. 

   „Potrąciło chmurkę

     ogromne chmurzysko:

    – zejdź mi z drogi mała,

    nie podchodź tak blisko!

   Wtedy mała chmurka

   zapłakała deszczem:

   – zostaw mnie w spokoju,

   to jest moje miejsce.

   Wielka chmura gromem

    grozi małej chmurze:

   -gdy przechodzę dołem,

   zostań sobie w górze!

   Mała chmurka na to

   za inne się chowa:

   kłótnia, błyskawice,

   pogoda deszczowa!”

Rozmowa dotycząca wiersza:

 

  • Dlaczego mała chmurka zapłakała?
  • Czym groziła małej chmurce duża chmura?
  • Co to jest grom?
  • Co wyniknęło  z ich kłótni?
  • Czy ktoś z Was widział burzę?
  • Co wtedy widzieliście na niebie?
  • Co słyszeliście?
  • Co działo się na dworze?

 

 

  1. Omówienie zasad bezpiecznego zachowania się w czasie burzy:

POZA  DOMEM:

* trzeba szybko wejść do najbliższego budynku: domu, sklepu

* nie wolno chować się pod drzewami

* nie wolno dotykać metalowych przedmiotów, np. ogrodzeń, słupów

* w miejscu takim jak łąka ( gdzie nie ma wysokich budynków) trzeba ukucnąć

W  DOMU:

 

  • trzeba zamknąć drzwi, okna i bawić się z daleka od okien
  •  nie wolno rozmawiać przez telefon

 

  1. Obejrzyjcie krótką bajkę edukacyjną: 

      https://www.youtube.com/watch?v=bx1FKDwzUeM

 

  1. 4. Praca plastyczna – grupa Żabki i Motylki – karta pracy do druku. Pokoloruj lub   pomaluj farbami obrazek.

https://drive.google.com/file/d/15YrQKeffjurseYJ57i1Orq7HeN4wEK6X/view?usp=sharing

Miłej zabawy: 

Ż. Bąkowska, A. Kokowska, R. Mróz