Grupa Żabki, Motylki 20.04.2020

Temat: Poznajemy pracę ogrodnika.

Cele:

– Poznanie osoby pracującej w ogrodzie

-wiązanie opisu słownego z przedmiotem. Posługiwanie się nazwami narzędzi ogrodniczych.

– doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej.

-rozwijanie sprawności manualnej

  1. Na dobry początek rozruszajcie się troszeczkę z małpką Mikim.

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

  1. Rozwiąż zagadki, a dowiesz się, jakich narzędzi ogrodniczych potrzebuje ogrodnik, aby ogród był zadbany.

-Co kopie, chociaż nie ma nóg?
Będziesz nią ogród skopać mógł. /łopata/

-Na patyku zębów rządek,
znają je na pewno dzieci.
Służą do równania grządek,
i do uporządkowania śmieci. /grabie/

-Leci z niej woda
przez sito blaszane.
Jaka to wygoda
już kwiatki podlane! /konewka/

-Tym dziwnym pojazdem na jednym kole
Wozi ogrodnik narzędzia na pole. /taczka/

Jestem pewna, że udało Ci się rozpoznać wszystkie narzędzia, brawo!

  1. Posłuchaj piosenki „ w naszym ogródeczku” i sprawdź, co się dzieje wiosną w ogrodzie.

https://www.youtube.com/watch?v=fdhmWn8bi7o

Porozmawiajcie z mamą i tatą . Zapytajcie jakie prace w ogrodzie wykonywali ? A może wy  także pomagaliście rodzicom?

  1. Karta pracy do druku dla motylków i dla żabek . Pokoloruj konewkę według własnego pomysłu.

 

 

Miłej zabawy.

Przygotowanie: Ż. Bąkowska, A. Kokowska, R.Mróz