Temat dnia: Jedzie pociąg

Cel:

-rozumienie wyrazów: lokomotywa, wagony , maszynista,

-tworzenie rytmicznego układu wg wzoru

-posługiwanie sie kolorami podstawowymi i pochodnymi

Przebieg zajęć:

  1. „Pociąg „praca z obrazkiem. Rodzic przedstawia  obrazek pociągu- lokomotywy i wagonów.
  2. Rozmowa kierowana pytaniami rodzica
  • co to jest?
  • jak wygląda lokomotywa?
  • co się dzieje w lokomotywie?
  • kto prowadzi pociąg?
  • ile jest wagonów- przeliczanie

3. Zabawa dydaktyczna „Kolorowy pociąg”

Budujemy pociąg z klocków(dowolne jakie są w domu) wg kolejności: czerwony- zielony-żółty… (Układamy klocki jeden za drugim). Zadaniem dziecka jest dokładanie klocków wg wzoru podanego przez rodzica. Określanie kolorów i przeliczanie klocków-wagoników. Odczytywanie z dziećmi rytmicznego układu klocków.

4.Odsłuchanie piosenki o pociągach

5. Zabawa paluszkowa „Biedronka i robaczki”

Zadanie na dziś: Motylki i Żabki- Pokoloruj 

Kolorowanki: Kolorowanki: Pociąg do druku dla dzieci i dorosłych ...

Opracowała: Ż.Bąkowska, A. Kokowska, R. Mróz