Grupy: Misie , Biedronki, Słoneczka

Cele główne:
rozwijanie wrażliwości estetycznej, muzycznej;
wizualizacje muzyczno-ruchowe; doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej
rozwijanie sprawności motorycznej

1.Lustra” – zabawa w parach 1 z osób jest „lustrem”. Zadaniem „lustra” jest jak najdokładniejsze odtworzenie ruchów i mimiki dziecka, które się w nim odbija- zamiana ról

2.Praca z KP4.23b – pisanie po śladzie nazw wybranych emocji.
Praca z KP4.28b – kącik grafomotoryczny, kolorowanie pól zgodnie z zauważoną regułą.

3. Zaczarowane zwierzęta- zabawa orientacyjna z naśladowaniem R. mówi do dzieci: Przenosimy się do magicznego świata. W nim wszystko jest możliwe. Tym razem przeniesiemy się do świata zwierząt. Ja będę np. klaskać i mówić cicho zaklęcie. Gdy przestanę klaskać zobaczymy, w jakie zwierzęta się zamienicie. Uwaga…
                                          Dzieci:
słoń!                         stawiają duże kroki, chodzą powoli i ociężale w skłonie, swobodnie poruszając ciężkimi ramionami jak trąbą
królik!                    podskakują w przysiadzie
rak!                         poruszają się do tyłu (rakiem)
żaba!                     podskakują jak żabki, opierając się na dłoniach i dostawiając nogi
pingwiny!               dzieci drepczą ze złączonymi stopami
żurawie!               wymachują szeroko rozstawionymi ramionami.

4.GNIOTKI na odstresowanie- praca plastyczna
Samodzielnie wykonane gniotki, to dla dzieci podwójna frajda. Na początku wsypujemy mąkę ziemniaczaną do wysokości 1/2 lub 3/4 butelki w zależności od wielkości balona. Najlepiej robić to przez lejek, poruszając w środku słomką lub wykałaczką, aby przesypywało się bez zastojów. Następnie dmuchamy balon, skręcamy go i zakładamy na butelkę.
Teraz wystarczy butelkę obrócić w taki sposób, aby mąka przesypała się do nadmuchanego balona. Można to przyśpieszyć ściskając kilkukrotnie butelkę. Wypełniony mąką balon ściągamy z butelki, spuszczamy powoli powietrze związujemy go i zabieramy się za dekorowanie. Na czubku głowy naszego Pana Gniotka przywiązujemy włóczkę i rysujemy markerem buzię. Nasza zabawka jest już gotowa, zobacz na filmie jakie to proste
https://www.youtube.com/watch?v=2Asv1QetBms&t=8s
lub inna wersja https://www.youtube.com/watch?v=H4Q8SWEUr7A

Przygotowały:
K. Busz, A. Matczyńska, M. Chosińska