22.05.2020

Grupa : Pszczółki, Kotki, Sówki,

 

Temat: Wczuwamy się w emocje innych.

 

Cele operacyjne:

potrafi dopasować emocję do danego opisu bohatera, sytuacji,

-rozwiązuje krzyżówkę, głoskuje,

-współodczuwa, rozumie i rozpoznaje emocje innych,

-stara się pomagać innym,

-układa puzzle,

 

1.Powitanka.

Tę piosenkę śpiewamy na melodię Panie Janie

Witaj (imię dziecka), witaj (imię), 

Jak się masz, jak się masz,

Wszyscy cię witamy, wszyscy cię kochamy,

Bądź wśród nas.

 

Lub

Tę piosenkę śpiewamy na melodię Wlazł kotek

Dzień dobry, dzień dobry, witam Was. 

Chcę skakać, chcę tupać, bo już czas.

 

2.Co czuł bohater?

Określanie odczuć bohaterów bajek i innych historii znanych dzieciom. Wybierzcie kilku bohaterów z różnych bajek, baśni i legend znanych dzieciom, przypomnijcie sytuacje, w których znalazł się dany bohater i pytamy , co mógł wtedy czuć. Zapytajcie np.:

-Co czuły trzy świnki, gdy wilk dmuchał na ich domek?

-Co czuli mieszkańcy Krakowa, gdy pozbyli się smoka?

-Co czuli Jaś i Małgosia, gdy zobaczyli w lesie chatkę z piernika?

-Co czuli , gdy uwięziła ich Baba Jaga?

-Co czuły misie, gdy zauważyły, że ktoś zjadł ich owsiankę i połamał krzesła? Itd.

Niech dzieci znajdą obrazki z emocjami z poprzednich zajęć  do danych sytuacji, o których mówicie dzieciom.

 

3.Diagram. Głoskujemy wraz  z dzieckiem uzupełniając krzyżówkę.

krzyżówka EMPATIA

4.Empatia– wyjaśnienie pojęcia. Dzieci wspólnie odczytują ponownie hasło. Próbują wyjaśnić, co to słowo oznacza. W razie problemu wyjaśnijcie drodzy Rodzice, że jest to umiejętność zauważenia, rozpoznania i współodczuwania emocji drugiej osoby, np. jest nam smutno, bo komuś przydarzyło się coś smutnego.

 

5. „Jak mogę pomóc?”- zabawa dydaktyczna, rozbudzanie empatii.

Zapytajcie dzieci: Co można powiedzieć osobie, która……? Wymyślajcie różne sytuacje i stany emocjonalne, np.:

-….zgubiła ulubioną lalkę.

-….płacze, bo tęskni za mamą.

-….boi się wystąpić w przedstawieniu.

-…złości się, bo nie udał jej się rysunek.

-…wstydzi się, bo ubrudziła sobie ubranie.

 

6.Prac dla chętnych. Puzzle z emocjami dla 3-4-5-latków.  (4 obrazki do wyboru, proszę kliknąć w link, następnie w obrazek i wtedy pojawią się dopiero 4  gotowe do druku)

Puzzle-1 emocje

 

7.Rozruszanka. Zapraszamy do gimnastyki przy muzyce.

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

 

Opracowały:

P.Fabiszak, I. Przybył, P. Nowak