Grupy: Misie , Biedronki, Słoneczka

Cele główne:
kształtowanie pożądanych cech charakteru u dzieci – przyjaźń.
doskonalenie pracy artykulatorów

1.Ćwiczenia artykulacyjne i oddechowe Misiowe historie. R. opowiada, a dzieci uważnie go słuchają i naśladują
                                                                                                                   

                                                                                                                     Dzieci:
Mały miś obudził się i szeroko ziewnął.                                              ziewają
Rozejrzał się i zobaczył, że cała jego rodzina mocno śpi.                rozglądają się
Poczuł, że jest mu zimno.                                                                     drżą, wykonują „motorek” wargami                                                                                                                                                                        Miś chciał się ogrzać,                                                                             chuchają na dłonie
ale niewiele to dawało.
Podszedł do mamy, przytulił się, głośno ziewnął,                            ziewają
oblizał pyszczek,                                                                                   oblizują usta raz w jedną, raz w drugą stronę                                                                                                                                                         jeszcze raz ziewnął                                                                              ziewają
i zasnął.                                                                                                    chrapią.

2. Cechy dobrego przyjaciela. R. wspólnie z dzieckiem zastanawia się: Kim jest przyjaciel? Co lubi robić? W co się bawić? Jakie cechy powinien posiadać dobry przyjaciel? – zachęcanie dzieci do opowiedzenia o swoim najlepszym przyjacielu

3. Wykonanie pracy plastycznej Mój ulubiony kolega.
Zadaniem dzieci jest narysowanie swojego ulubionego kolegi lub koleżanki. Po zakończeniu pracy dzieci opowiadają o osobie, którą narysowały.

Leśne opowieści – bajka do posłuchania. Kto ma ochotę może po wysłuchaniu bajki wykonać do niej ilustrację.
https://www.youtube.com/watch?v=cs706BU_7wU

4. Dla chętnych

Pokoloruj wg kodu

Przygotowały:

K. Busz, A. Matczyńska, M. Chosińska