Grupa: Pszczółki, Kotki, Sówki

Temat: W górach

Cele:

– wymienia przedmioty potrzebne na wyprawie w góry

– śpiewa piosenkę,

– wypowiada się na temat przedstawionej sytuacji,

– podaje nazwy zwierząt i roślin, które można znaleźć w górach

 

1. „Góry” – zajęcia dydaktyczne. Szukanie na mapie polskich górskich miast oraz największych polskich gór, podawanie ich nazw.

 

2. Oglądanie i próba nazwania tego co znajduje się na obrazkach.

  1.  

 

 

\

 

 

 

 

 

 

 

Rodzic pyta dzieci:

Z jakim regionem Polski kojarzą wam się te przedmioty?

– Jak nazywa się lubiane przez turystów górskie miasteczko? (Zakopane)

W jakich górach leży Zakopane?

 

Dzieci wspólnie z Rodzicem odnajdują na mapie Zakopane oraz największe polskie góry (Tatry, Bieszczady, Karkonosze, Pieniny, Góry Świętokrzyskie).

Sprawdzają za pomocą sznurka odległość od miejscowości, w której znajduje się ich szkoła, do polskich gór. Porównują długości sznurków i oceniają, które góry leżą najbliżej, a które najdalej. Na koniec Rodzic pyta dzieci, co można robić latem w górach.

 

  1. „Bezpieczeństwo w górach” – poszerzanie wiedzy na temat bezpieczeństwa oraz zasad podczas

wyprawy w góry.

https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

 

  1. 5 – latki

Praca z KP4.37 – doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych, pobudzanie kreatywności.

Praca z KP4.36 – doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej, dekodowanie.

 

  1. „Może morze?” – burza mózgów. Dzieci starają się podać jak najwięcej skojarzeń z morzem np.: piasek,

muszelki, bursztyny, widokówki, słomkowe kapelusze, krem z filtrem, okulary przeciwsłoneczne – mówią,

jak można je wykorzystać nad morzem. Rodzic uwrażliwia dzieci na konieczność smarowania się

kremem z filtrem, noszenia nakrycia głowy, zabawy w wodzie w obecności dorosłych. Dzieci przypominają

wspólnie numer telefonu alarmowego – 112.

  1. „Kropelka złotych marzeń” – śpiewanie piosenki pod tym samym tytułem i ekspresja ruchowa do piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=LxOSF8IDYTo

 

 

Kropelka złotych marzeń

sł. Andrzej Marek Grabowski, muz. Krzysztof Marzec

 

Kiedy już trzeba będzie powiedzieć cześć, (dzieci machają)

Kiedy już lato pęknie i spadnie deszcz, (naśladują paluszkami padający deszcz)

Co Ci dać, przyjaciółko mych słonecznych dni, (rozkładają pytająco ręce)

Żeby czas nie zamazał tych wspólnych chwil. (pokazują na zegarek)

 

Ref.: Bursztynek, bursztynek znalazłam go na plaży, (robią łódeczkę z rąk, pokazują na dywan)

Słoneczna kropelka, kropelka złotych marzeń, (rysują w powietrzu słońce)

Bursztynek, bursztynek położę Ci na dłoni, (przekazują na niby bursztynek dziecku obok)

 

Gdy spojrzysz przez niego, mój uśmiech Cię dogoni… (spoglądają przez złączone palce, uśmiechają się)

Kiedy znów się spotkamy za wieków sześć, (rozkładają ręce na powitanie)

Kiedy znów powiesz do mnie po prostu „cześć”. (machają)

Może nawet nie poznam przez chwilę Cię, (przecierają oczy)

Ale ty wtedy prędko wyciągniesz ten… (udają, że wyjmują coś z kieszeni)

Ref.: Bursztynek, bursztynek znalazłam go na plaży… (×2) (jak wyżej)

 

  1. „Góry” – praca plastyczna. Wybierz jedną kolorowankę. Pokoloruj ją kredkami, pastelami lub pomaluj farbami.

Przygotowały:

I. Przybył, P. Nowak, P. Fabiszak