Grupy: Misie , Biedronki, Słoneczka

Cele główne:

  • rozwijanie ogólnej sprawności dzieci
  • utrwalenie zasad bezpieczeństwa, w tym bezpiecznego poruszania się po szlakach turystycznych.
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania liter i pisania prostych wyrazów,
  • rozwijanie wyobraźni przestrzennej, logicznego myślenia,

1. Zabawy ruchowe

  • Rajd rowerowy” – dzieci kładą się na plecach i naśladują jazdę rowerem do słów rymowanki: Jedzie rowerek na spacerek, jaki z tyłu ma numerek. Następnie wjeżdżają pod górkę – zwalniają, zjeżdżają z górki – przyśpieszają, jadą po prostej – bardzo szybko. Na koniec po kolei wymieniają wakacyjne miejsca, do których przyjechały.
  • Łodzie” – dzieci siadają w klęku na złożonym na pół kocyku. Kocyki to łodzie, a rączki dzieci to wiosła. Dzieci płyną, odpychając się od podłogi, w wakacyjną podróż. Po drodze napotykają różne trudności i przeszkody. Muszą przepłynąć pod krzesełkami, jedno za drugim, następnie przejść i przenieść swoją łódź nad krzesełkiem, pokonać slalom między krzesełkami
  • Pszczółki do ula” – dzieci naśladują pszczoły. Na komendę R.: Pszczółki na łące biegają po pomieszczeniu , a na komendę: Pszczółki do ula chowają się do domków ( wyznaczonych miejsc)

2. „Góry to…” – zabawa w skojarzenia. ?

Polskie góry: https://www.youtube.com/watch?v=Y_rSpvkrSRU

Dzieci mówią z czym kojarzą im się góry. Jak się nazywają góry w Polsce? Jak wyglądają góry? Co można robić w górach? Jakie zwierzęta i rośliny można spotkać w górach?

Bezpieczeństwo w górach https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

 

3.Góry, nasze góry – słuchanie wiersza Janiny Porazińskiej- wytłumaczenie pojęć: hale, baca.

Góry, nasze góry. Hale, nasze hale.

Kto was zna tak dobrze, jako my, górale.

Góry, nasze góry. Wy, wysokie szczyty.

Kto was przewędrował? Góral rodowity

Pytania: Kto to jest góral?- mieszkaniec gór

Gdzie według wiersza góral wypasa owce?

Co to są hale?- obszary nadające się do wypasu zwierząt, położone w górach

Jak nazywa się góral, który zajmuje się wypasem owiec na halach?- baca

Dzieci układają z liter Alfabetu. napisy: hale, baca, owce, Tatry

 

4. Praca z KP4.43a – wycinanie dwustronnych puzzli, układanie wybranego obrazka, naklejanie go na kartce.

Praca z KP4.45a – podawanie nazw przedmiotów i zwierzęcia na obrazkach, wpisywanie liter do właściwych okienek, odczytywanie hasła

Praca z KP4.45b – poruszanie się po planszy zgodnie z kodem, rozmowa na temat miejsc przedstawionych na zdjęciach.

Przygotowały:
 M. Chosińska,
K. Busz, A. Matczyńska,