Grupa: Sówki, Kotki, Pszczółki

Data: 24.06.2020

Temat: Nad morzem

Cele:

– doskonalenie ekspresji twórczej;

– doskonalenie umiejętności poruszania się po mapie;

  1. Szum morza” – wprowadzenie do tematu zajęć. Posłuchaj nagrania, a dowiesz się o czym będziemy dzisiaj rozmawiać.

    Rodzic włącza nagranie z szumem morza. Dzieci zamykają oczy i przez chwilkę wsłuchują się w dźwięki. Po wyłączeniu nagrania, wypowiadają się na temat usłyszanego szumu. Oglądają obrazki przedstawiające plaże i morze.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Skarby z morza” – rozmowa na temat morskich skarbów (muszelkami, kamyczkami, bursztynem).

Dzieci odwołują się do własnych wspomnień z pobytu nad morzem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Z jakim regionem Polski kojarzą wam się te przedmioty? Czy znacie jakieś polskie miejscowości leżące nad morzem?

Dzieci z pomocą odnajdują na mapie Gdańsk, Gdynię, Łebę i Ustkę.

 

 

 

3.  Na morzu” – zabawy z chustą/apaszką.

Dzieci za pomocą chusty/apaszki pokazują łagodne morskie fale oraz sztorm.

 

4. Morze i plaża” – zabawa plastyczna.

 

Dzieci malują farbami na dużych arkuszach papieru morze i plażę. Następnie maczają stopy w brązowej farbie i odciskają je na plaży na rysunku.

 

5. Karty pracy

Dzieci 5 letnie:

 Praca z KP4.38 – doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych, pobudzanie kreatywności.

Dla wszystkich :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opracowały:

P.Nowak, P.Fabiszak, I.Przybył

Skip to content