GRUPA: Żabki i Motylki
25.05.2020r.
Temat: Moi rodzice
Cele zajęć:
● podawanie imion mamy i taty, dostrzeganie podobieństw dzieci i rodziców w rysach
twarzy, kolorze oczu, włosów
● uważne słuchanie utworu, rozumienie, że rodzina jest ogromną wartością. Budowanie
wypowiedzi poprawnej gramatycznie
● nazywanie członków rodziny, określanie stopnia pokrewieństwa. Wymienianie imion
członków własnej rodziny. Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
● nazywanie zawodów wykonywanych przez rodziców, próby wyjaśniania, na czym
polega ich praca.
Zadania na dziś:
1. „Moi rodzice”- oglądanie zdjęć z kroniki rodzinnej. Nazywanie poszczególnych
członków rodziny. Określanie kto jest kim na zdjęciu (mama, tata, brat, siostra, …)
Podawanie imion swoich rodziców. Nazywanie zawodów wykonywanych przez
rodziców.
2. Suchanie opowiadania A. Galicy pt. „Rodzinka”
Jeż Julek podskakiwał na półce i uśmiechał się pod nosem.
– Coś ty taki dziś wesoły? – zapytał Przemek.
– Byłem gdzieś wczoraj i jest mi bardzo wesoło – odparł Julek.
– Gdzie byłeś? – dopytywała Aga.
– U mojej jeżowej rodziny na imieninach – cieszy sie Julek.
– Proszę pani, Julek mówi, że był u rodziny – wołała Aga. – Czy to prawda?
– Skoro tak mówi – stwierdziła pani.
– Nie wiedziałem, ze jeże mają rodzinę – zdziwił się Przemek.
A Julek zaśpiewał:
Każdy ma rodzinę przecież, czy wy o tym, wiecie?
I tatę i mamę najpiękniejszą w świecie.
Dzieci zaczęły przysłuchiwać się a Julek opowiadał:
– Mam starszego brata Gutka i młodszego brata Jurka oraz dwie małe siostry Jeżynki.
Mam też wujków i ciocie i oczywiście jeżowego dziadka i babcie jeżową. I właśnie
wczoraj Jurek miał imieniny i mieliśmy takie jeżowe święto.
– Ja też mam brata – odpowiedziała Aga. Jest już duży i chodzi do szkoły.
– A ja mam dwie ciocie i siostrę i wujka i oczywiście tatę i mamę – wyjaśnił Przemek.
– I to moja mama jest najpiękniejsza!
– Moja też – zawołał Franio. – A tata potrafi czarować, naprawdę, wyczarował mi
kiedyś nowe autko.
– Pewnie ci kupił? – spytał Przemek.
– Nie kupił, tylko wyczarował, tak mi powiedział, a w rodzinie nigdy się nie oszukuje –
upierał się Franio.
– Moja rodzina jest najfajniejsza na świecie – oznajmiła Jagódka. Opowiadfamy sobie
różne kawały i pękamy ze śmiechu.
– Najważniejsi w rodzinie są rodzice- mądrzył się Krzyś – bo oni dbają o nas.
– A moi rodzice mówią, że najpiękniejsze są dzieci- stwierdził Maciek. – Bo oni nas
bardzo kochają. Mama mówi, ze jestem jej oczkiem w głowie.
– A czy pani ma rodzinę? – zapytała Aga/
– Oczywiście – odparła pani Beata z uśmiechem. – Nie słyszałeś co mówił Julek?
Każdy ma swoją rodzinę.
– Słuchajcie! – zawołał Przemek. – Nasza pani też ma rodzinę!
– A może by tak cos narysować dla rodziców? – spytała pani. – przecież niedługo
będzie święto mamy, a później święto taty. Pora zabrać się za przygotowanie laurek.
Rozmowa na temat opowiadania kierowana pytaniami:
● O jakim rodzinnym święcie opowiadał dzieciom jeż Julek?
● O jakich jeżach w swojej rodzinie mówił Julek?
● Co o swoich rodzinach opowiadały przedszkolaki?
● O jakim święcie przypominała pani?
● Co dzieci przygotują rodzicom z okazji święta mamy i taty?
3. Wykonanie karty pracy nr 20 (grupa Motylki). Wypychanie postaci mamy i taty,
dorysowywanie im oczu, nosa i ust. Kolorowanie rysunków.
Grupa Żabki – karta pracy do druku. Dorysowywanie oczu, nosa i ust na kontur
twarzy mamy i taty.

https://drive.google.com/file/d/1VdRuH-ShfKAKzb0Jruy1pEjJZKbPuKY3/view?usp=sharing
4. Zabawy dowolne przy piosence: https://www.youtube.com/watch?v=zC9jbgmeoLc
Miłej zabawy ☺
Pozdrawiamy: Ż. Bąkowska, A. Kokowska, R Mróz