Grupy: Pszczółki, Kotki, Sówki

Temat: W co się bawić latem?

Cele:

– wypowiada się na temat wysłuchanego wiersza,

– opowiada o okolicznościach odczuwania pewnych emocji,

– wykonuje pracę plastyczną,

– orientuje się na kartce papieru.

 

  1. „Geometryczny kod”- wprowadzenie do tematu zajęć. 

Koperty z rozsypanką literową oraz wycięte figury: koła, kwadratu, trójkąta, prostokąta.


Dz. układa litery wg kodu z figur geometrycznych i odczytuje powstałe hasło „ Lato”.

 

Rodzic rozdaje dzieciom koperty, w których znajdują się figury geometryczne oraz litery „L”, „a”, „t”, „o”.

 Następnie, odsłania legendę  do odpowiedniego ułożenia figur.

Dzieci układają litery zgodnie ze wzorem i odczytują powstały wyraz.

Przykładowo :

Koło – l

Kwadrat – t

Trójkąt – o

Prostokąt – a

 

2. Co kojarzy nam się z latem? – Rozmowa na podstawie ilustracji.

3. Zapoznanie z wierszem Lato Zdzisława Szczepaniaka.

Lato Zdzisław Szczepaniak

No dzieciarnia – co wy na to? Już od jutra mamy lato!
Ta wspaniała, ciepła pora Trwa od rana do wieczora
Przez co najmniej dwa miesiące, Gdy najmocniej grzeje słońce.
W tym to czasie, o tej porze Każdy bawi się, jak może.
Z bratem, z siostrą, z kolegami. Samotnicy wolą sami.
Malcy jeżdżą na rowerkach, Trwa zabawa w piłkę, w berka.
Warczą wściekle motorynki. Kto tak piszczy? To dziewczynki…
Przechwalają się chłopaki: – Co tam guzy i siniaki!
Na trzepaku – gimnastyka. Pół podwórka kozły fika,
A wódz Indian właśnie każe Schwytać jakieś blade twarze
I przywiązać je do pala, Choć współczucie nie pozwala…
Ktoś gdzieś chlipie: – Ja się boję…  W odsiecz idą mu kowboje.
Inni znów za piłką gonią (szyby już ze strachu dzwonią),
Komuś w biegu spadły buty (nic nie szkodzi – to nie luty),
Ktoś gdzieś zginął, choć nie igła, Lecą w górę bańki z mydła…
W piaskownicy góra piasku. Dookoła pełno wrzasku. – Hurra!
Nie ma jak wakacje! Głośno krzyczy (i ma rację): Bolek z Kaziem, Włodek z Jackiem, Andrzej z Rysiem, Wicek z Wackiem, Mania z Halą, Wanda z Martą, Gosia z Basią – no bo warto
Wykorzystać każdą chwilę, Aby się zabawić mile, Aby nie iść do przedszkola,
Aby strzelić wreszcie gola, Aby w nosie mieć klasówki, Dwójki, piątki, wywiadówki…
Można wreszcie się nie śpieszyć, Można się z wszystkiego cieszyć.
Do momentu… gdy z balkonu Tato krzyknie: „MARSZ DO DOMU!”.
W domu nas do wanny wsadzą, Doszorują i wygładzą.
Potem każą siąść za stołem i napychać brzuch z mozołem.
A gdy wreszcie wszystko zjemy, Wykrztusimy: „Dziękujemy…”
Wówczas mama – dobra wróżka – Zaprowadzi nas do łóżka.
Na dobranoc zaś koniecznie Powie: „JUTRO BAW SIĘ GRZECZNIE…”.

Po przeczytaniu wiersza Rodzic zadaje dzieciom pytania:

– W co bawiły się dzieci z wiersza?

– W co wy bawicie się latem?

– Jakie przedmioty do zabawy kojarzą wam się z latem?

  1. 5 latki:

Praca z KP4.39 – układanie rytmów, doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych, przeliczanie, odwzorowywanie, kodowanie, ćwiczenie logicznego myślenia

  1. „ Gdzie jest lód?”- karta pracy. Wytnij i przyklej w odpowiednim miejscu.

 

6. „Pirat z talerzyka” – praca plastyczna. Doskonalenie sprawności manualnej. N. rozdaje dzieciom białe papierowe talerzyki i czerwoną wstążkę. Dzieci malują na talerzykach czerwoną farbą chustę pirata i doklejają z boku jej zakończenie z czerwonej wstążki. Dorysowują oczy, nos i buzię.

Zainspiruj się: