TEMAT: Skąd się bierze ser?

 CELE:

5, 6-latki

– polisensoryczne poznawanie różnych rodzajów serów,

– utrwalenie informacji o produktach wytwarzanych z mleka

poszerzanie wiadomości na temat wartości odżywczych, wykorzystania i rodzajów mleka;   

– poznajemy literę „Ł, ł”

 

6-latki

układanie obrazków i opowiadanie historyjki zgodnie z chronologią wydarzeń,

 

Zadania na dziś

  1. Posłuchajcie piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=hMl74Mm6tgU

Śpiewające Brzdące – Krówka Mu – Piosenki dla dzieci

 

  1. Rozmowa nt. Piosenki: kto jest bohaterem piosenki? Co nam daje krowa? Co można zrobić z mleka? Itp.

 

  1. „Produkty z mleka” – polisensoryczne poznanie produktów mlecznych. Na talerzykach rodzic przygotowuje po trochę różnych produktów mlecznych . Dzieci kolejno podchodzą do produktów i nakładają sobie odrobinę na talerzyk. Degustują produkty, opowiadają, jaki mają smak, zapach, czy im smakują. Należy zwrócić uwagę na to, ze produkt może budzić u dziecka różne emocje i należy wyrażać je kulturalnie. Dziecko rysuje na kartce obok produktu buźkę: zadowoloną, gdy produkt mu smakuje lub smutną, gdy produkt mu nie smakuje.

Na koniec  dziecko z zawiązanymi oczami próbuje po jednym produkcie mlecznym i odgaduje, co to jest.

  • produkty mleczne, np. kefir, jogurt, śmietana, ser żółty, twaróg, serek topiony, serek kanapkowy, ser typu feta, mozzarella, ser wędzony, masło, talerzyki, łyżeczki, kartki, ołówki

 

6-latki Plac zabaw

  • Praca z KP3.38a
  • Praca z KP3.38b
  • Praca z KZ s. 59 – czytanie tekstu z poznanych liter.

 

4.„Krowa” – N. rozdaje dzieciom lateksowe rękawiczki. Dzieci starają się je nadmuchać. Nadmuchane rękawiczki N. związuje tak, by powstały z nich balony. Na okrągłej części rękawiczki dzieci flamastrami rysują krowę tak, aby nadmuchane palce rękawiczki były wymionami krowy. • lateksowe rękawiczki, flamastry, sznurek

 

  • „Dojenie krowy” – zabawa w parach. N. przynosi plastikowe rękawiczki i rozdaje je dzieciom dobranym w pary. W rękawiczkach robi wcześniej maleńkie dziurki. Wypełnia rękawiczki wodą. Jedno dziecko trzyma rękawiczkę nad pojemnikiem, a drugie doi „krowę”.

 

4-latki

obrazki lub sylwety zwierząt i ich przysmaków: kogut z kurą – ziarno; koń – owies i siano; królik – marchewka, krowa – trawa, koza – kapusta, kot – mleko

5.Ćwiczenia oddechowe

 

„Karmimy kurki” – zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniem prawidłowego toru oddychania. N. rozkłada w wyznaczonym miejscu w sali puste tacki i obok tacki z kuleczkami papierowymi oraz słomki (dla każdego dziecka). Dzieci swobodnie biegają przy dźwiękach muzyki. Gdy muzyka ucichnie, na hasło N.: Ziarenka dla kurek dzieci podbiegają do miejsca, gdzie są słomki. Zadaniem dzieci jest przeniesienie papierowych kuleczek za pomocą słomek do pustych tacek. N. pokazuje dzieciom, jak wykonać ćwiczenie z jednoczesnym zachowaniem prawidłowego toru oddychania

 

 

  1. Zabawy z literką Ł,ł

wymieńcie słowa rozpoczynające się na Ł

wyklaszczcie sylaby w wyrazach zawierających Ł- łapa, słowo, głowa, ławka, kozioł itp.

– napiszcie kształt litery Ł,ł  na dużej kartce

 

4, 5, 6-latki – litera Ł w kartach pracy

 

5 – latki – Karta Pracy: KP29 a i b, Kp33a i b

plus szablon ł do wyklejenia -> Szablon Ł

  

Dodatkowo do wydruku:

6 – latki – utrwalenie litery Ł, ł