Temat dnia: Moja miejscowość

Cele:

  • nazywanie swojej miejscowości oraz ulicy zamieszkania
  • rozpoznaje budynki charakterystyczne dla swojej miejscowości
  • doskonalenie liczenia w zakresie 5
  • buduje wypowiedzi zrozumiałe dla otoczenia,
  • doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i koordynacji wzrokowo- ruchowej

Przebieg zajęć:

  1. Moja miejscowość- praca z obrazkiem.

Oglądanie zdjęć, widokówek przedstawiających własną miejscowość. Wskazywanie przez dzieci i nazywanie miejsc, które znają.

Udzielenie odpowiedz:

– jak nazywa się miejscowość, w której mieszkacie?

– na jakiej ulicy mieszkacie?

– jakie znacie punkty obsługowo-handlowe (sklepy, apteka, ) występujące w Damasławku?

– jakie miejsce najbardziej lubicie zwiedzać?

– gdzie najczęściej lubicie chodzić z rodzicami?

obrazki damasławek

  1. Zabawa ruchowa „Zwiedzamy”. Ustalamy z dziećmi 3 hasła: „Przedszkole, sklep, plac zabaw”.

Gdy dziecko usłyszy pukanie w bębenek spaceruje w różnych kierunkach. Na hasło przedszkole- mocno unosi nogi w górę ( jak bocian), gdy usłyszy hasło sklep– podskakuje, a gdy usłyszy hasło plac zabaw– biega w jednym kierunku. Zabawę powtarzamy kilka razy.

  1. Budujemy naszą miejscowość- zabawy matematyczne

Dzisiaj proponujemy dzieciom zabawę w budowniczych „Budujemy naszą miejscowość” z dowolnych klocków, które posiadacie w domach.

Tu będzie przedszkoleukładamy jeden klocek- duży

Tu będzie Dom Kultury i plac zabawukładamy 2 klocki duże i płotek z kilku klocków małych

Tu będzie sklep Dino –układamy 4 klocki duże

A tu mój dom – układamy 3 klocki

Każde dziecko układa klocki i opowiada o swoim domu- jak wygląda i co znajduje się obok niego.

  1. Herb Damasławka. Porozmawiajcie z rodzicami o herbie Damasławka. Pokoloruj wg wzoru

herb Damasławek

 

  1. Wykonajcie zabawę ruchową „Chodzi mucha po suficie”.

 

Miłej zabawy!!! 

 

Opracowała: Ż. Bąkowska, A. Kokowska, R. Mróz