GRUPA: Żabki i Motylki

29.05.2020r.

Temat: Mój tata

Cele zajęć:

  • uważne słuchanie utworu., rozumienie roli ojca w życiu dziecka
  •  budzenie uczucia przywiązania i szacunku dla ojca, wzbogacanie słownika: tata, tatuś, tatko, tatulek, tatuńcio
  • odzwierciedlanie w formie plastycznej wyglądu swojego taty, wdrażanie do umiejętnego posługiwania się farbami i pędzlem

 

Zadania na dziś:

    1. Z moim tatą” – słuchanie wiersza P. Siewiera-Kozłowskiej. 

          „Z moim tatą wszystko zrobię:

            z tatą jadę samochodem

            i do parku i na lody,

z tatą zrobię dziś zawody:

Kto z nas pierwszy przy fontannie?

Kto fikołka zrobi w wannie?

Kto przeskoczy przez kałużę?

Kto ma stopy bardzo duże?

W dniu twego święta, tato,

podziękuję ci za to:

za wyścigi, za zawody,

za spacery w parku, lody…

Jesteś ze mną, kiedy płaczę,

gdy się śmieję i gdy skaczę,

Wiec dziś mówię – dzięki tato!

Chodź na spacer! Co ty na to?”

 

Omówienie treści wiersza:

  • Co dziecko robiło ze swoim tatą?
  • Jakie zawody urządzało z tatą?
  • Za co mu dziękowało?
  • Co wy lubicie robić ze swoim tatą?
  • Jak się do niego zwracacie?
  1. Wymyślanie wyrazów oznaczających tatę: tata, tatuś, tatko, tatulek, tatunio…
  2. Zabawa z elementem równowagi pt. „Po krętych dróżkach”. Rodzic wytycza taśmą malarską na podłodze kilka krętych dróżek. Dziecko biega swobodnie miedzy dróżkami. Na sygnał Idź po dróżce! – zatrzymuje się przy dróżce i przechodzi po nich małymi kroczkami. 
  3. Praca plastyczna „Mój tata” (grupa Żabki i Motylki). Malowanie farbami plakatowymi swojego taty. Zwrócenie uwagi na rozplanowanie pracy na całej kartce i dokładne mycie pędzla przy zmianie koloru farby. 
  4. Zabawy dowolne na powietrzu. 

 

Miłego dnia

Pozdrawiamy: Ż. Bąkowska, A. Kokowska, R. Mróz