Temat dnia: Biało-czerwona flaga.

Cel :

-poznanie wyglądy flagi- symbolu narodowego Polski,

-kształtowanie tożsamości narodowej,

-budzenie przywiązania do własnego kraju,

– zna legendę o powstaniu Warszawy

Przebieg zajęć:

  1. Wysłuchanie wiersza E. Stadtmuller „Flaga narodowa”

Flaga narodowa”

Z dwóch kolorów złożona,

nasza biało-czerwona.

Gdy Polski hymn się śpiewa,

to na maszcie powiewa.

Bo każdy polak przyznał:

Polska- to moja ojczyzna.

Oglądanie flagi polski i rozmowa o niej:

  • ile kolorów na nasza flaga?
  • jakie kolory ma flaga?
  • jaki kolor jest na górze, jaki na dole?

2. „Flaga Polski”- zabawa ruchowa. Rozdajemy dziecku jeden pasek krepiny czerwony, drugi pasek koloru białego.

dzieci swobodnie biegają na określone hasła wykonują polecenia. Ustalamy z dziećmi, że na kolor czerwony zatrzymujemy się,  a na kolor biały podskakujemy.

 

3.Wysłuchanie legendy  Wars i Sawa”- czyli o tym jak powstała Warszawa- stolica Polski.

4. Zadanie dla grupy „Motylki”- wykonaj kartę pracy 4 i 6. Dla chętnych : zadanie dla „Żabek”

5. Zadanie dla grupy „Żabki”- wykonaj wspólnie z rodzicami flagę Polski w dowolny sposób.

Kusiątka: Flaga polska - symbole narodowe

6. Odsłuchaj piosenkę o Polce i Polaku

Opracowała: Ż.Bąkowska, A. Kokowska, R. Mróz