21.04.2020

Grupy: Kotki, Pszczółki, Sówki

 

Temat: Dbamy o środowisko.

 

Cele:

-potrafi wskazać ilustrację, które przedstawiają tereny czyste i piękne oraz zanieczyszczone,

-wie, w jaki sposób dbać o środowisko,

-wie, jak pomóc naszej planecie,

-prawidłowo wykonuje ćwiczenia gimnastyczne,

 

1.Zaśpiewajcie piosenkę, która pojawiła w we wczorajszych zajęciach. A może ktoś z Was wymyśli do niej ruchy, które można wykonywać podczas śpiewania, tak jak to czasami robimy w przedszkolu? Może podzielicie się pomysłami i prześlecie nam nagrania lub zdjęcia? Zachęcamy chętne dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

A oto tekst piosenki:

„Świat w naszych rękach- eko piosenka”

Ci, co lubią segregację,

Otóż oni mają rację,

Gdy w osobne pojemniki

Lecą papier, szkło, plastiki.

 

Ref.Cały świat jest w naszych rękach,

Właśnie o tym ta piosenka

Możesz dbać o cały świat,

Chociaż masz niewiele lat.

 

A recykling trudne słowo,

Chodzi o to, by na nowo

Z naszych śmieci zrobić coś

Papier, plastik albo szkło.

 

Ref. Cały…

 

Więc dorośli oraz dzieci

Posłuchajcie,

Sprawą śmieci trzeba zająć się dziś,

Żeby jutro dobrze żyć.

Ref. Cały…

2.Co to znaczy dbać o środowisko?

Obejrzyjcie prezentację, którą dla Was przygotowałyśmy. Spróbujcie rozwiązać polecenia tam podane.

Ziemi- planeta

 

3.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem kolorowych lasek (możesz je zastąpić kijem od miotły uciętym na pół lub kijem, patykiem znalezionym gdzieś na dworze). 

Czas trwania zajęć: 20 minut

Przebieg ćwiczeń:

  1. Marsz- przygotowanie do ćwiczeń. Jedno dziecko za drugim maszeruje i bierze dla siebie laskę.
  2. „Rowery”- zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci stoją w rozsypce i trzymają laskę za końce, jakby trzymały kierownice. Biegają po sali w różnych kierunkach z wymijaniem.
  3. „Przejdź przez laskę trzymając oburącz”- ćwiczenia dużych grup mięśniowych. Dzieci trzymają laskę oburącz za końce, przechodzą przez laskę w jedną i drugą stronę. Następnie dzieci trzymając laskę za plecami wznoszą ją nad głową i do przodu.
  4. „Rysowanie tęczy” – ćwiczenia tułowia, skłony boczne. Dzieci wykonują ćwiczenie w pozycji siadu skrzyżnego. Trzymają laskę za końce, ręce wzniesione w górę, wyprostowane. Na polecenie skłaniają się w lewo i prawo.
  5. „Obejdź laskę”- ćwiczenia z elementem czworakowania. Laski leżą na podłodze. Dzieci maszerują na czworakach dookoła laski w jedną i drugą stronę. Na odpoczynek siadają skrzyżnie przed laską.
  6. „Kto potrafi, kto zręczniejszy”- ćwiczenia zręczności. Dzieci stojąc ustawiają laskę na podłodze i próbują ją złapać zanim upadnie.
  7. Ćwiczenia uspokajające, oddechowe.

Opracowały:

P.Fabiszak, I.Przybył, P.Nowak