Happy Easter J – 06.04.2020

 

Wielkanocna playlista:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLCJHQwI6bw5EXdfw81AbQESphGMPilolJ

Do pobrania – wielkanocne karty:

https://drive.google.com/drive/folders/0B02XbDg_ElTHUV9rMDk1NjNRanc

Kolorowanki wielkanocne:

https://app.luminpdf.com/viewer/5e8c35bd46185d00115fc6a9

Szablon masek wielkanocnych:

https://app.luminpdf.com/viewer/5e8c3603934895001269160a

 

Słowa związane z Wielkanocą: Easter egg, Easter basket, Easter bunny, chick, catkins oraz daffodil.

 

Aby wprowadzić dzieciom słownictwo najlepiej sprawdzą się flashcards (karty obrazkowe). Nie zawsze takie w domu posiadamy, a więc mogą być to wycięte ilustracje z gazet, kartek świątecznych czy po prostu wydrukowane obrazki na sztywniejszym papierze. Prezentujemy dany obrazek, wypowiadamy słowo z języku angielskim, następnie wspólnie z dzieckiem, kilkakrotnie powtarzamy słowa. Jeśli mamy problem z wymową danego słowa, to z pomocą może przyjść diki.pl  😉

 

Propozycje gier i zabaw do przeprowadzenia w domu dla 3, 4, 5 i 6-latków:

 

Which one is missing? – rozkładamy karty obrazkowe dotyczące Wielkanocy na dywanie. Dzieci zamykają oczy. N: close you eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three.. open your eyes. Which one is missing? Zadaniem dzieci jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.

 

Guess the picture” – Rozkładamy obrazki/ilustracje związane z Wielkanocą. Mówimy: Show me a yellow chick. (pokaż mi żółtego kurczaczka), albo: Show me a yellow daffodil. (pokaż mi żółtego żonkila) itp. Zadaniem uczniów jest wskazanie konkretnego obrazka.

Rysowanie na plecach – „Rysujemy” palcem dziecku na plecach wybrany przez nas obrazek związany z Wielkanocą. Zadaniem drugiego dziecka jest odgadniecie co narysowaliśmy i podanie nazwy w języku angielskim.

 

Magic eye – rozkładamy karty obrazkowe na dywanie. Nazywamy wszystkie słowa po kolei. Następnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie obrazki związane z Wielkanocą razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dzieci próbują zapamiętać wszystkie odwrócone obrazki.

 

What’s this? Nauczyciel/rodzic podaje słowo związane z Wielkanocą i przedstawia obrazek. Zadaje pytanie np.  Is it a daffodil? Is it a chick? Odpowiedzi: No, it isn’t. / Yes, it is.

 

Słownictwo, katy pracy oraz prezentacja:

https://easyenglishland.files.wordpress.com/2020/04/easter-vocabulary.pdf

https://easyenglishland.files.wordpress.com/2020/04/karta-pracy-n-1-easter-match-the-words.pdf

https://easyenglishland.files.wordpress.com/2020/04/karta-pracy-nr-2-litery.pdf

https://easyenglishland.files.wordpress.com/2020/04/karta-pracy-nr-3-word-search.pdf

https://easyenglishland.files.wordpress.com/2020/04/karta-pracy-nr-4-color-the-eggs.pdf

https://docs.google.com/presentation/d/18_g7Ep-K9THN9faEgtV4nRRpRPC_0tRY/edit#slide=id.p1