02.04.2020
Temat: Koszyczek wielkanocny
Cele zajęć:
- powtarzanie ciągów wyrazowych, doskonalenie pamięci
- ćwiczenia artykulacyjne – usprawnianie warg i języka
- wdrażanie do dokładnego wypełniana kolorem obrazków konturowych
- rozwijanie sprawności manualnych
- budowanie wypowiedzi wielozdaniowej –opowiadanie treści obrazków
Zadania na dziś:
- „Koszyczek wielkanocny” – obejrzyjcie wspólnie z rodzicami ilustracje w książeczkach, czasopismach. Porozmawiajcie o tym, co znajduje się w koszyczku wielkanocnym: np. chleb, sól, baranek, pisanki, itp. Następnie zachęćcie dziecko do układania zdań, np. W wielkanocnym koszyczku jest pisanka. W wielkanocnym koszyczku jest baranek z masła i chleb.
- Wielkanocny koszyczek” – zajęcia z profilaktyki logopedycznej według Siewiera – Kozłowskiej. Przy wierszyku robimy gimnastykę buzi i języka:
W maleńkim koszyczku dzieci zamieniają język w koszyk – unoszą lekko jego brzegi
Są małe frykasy i czubek do góry; usta mają szeroko otwarte
Jedno jajko w kropki czubkiem języka rysują kropki na podniebieniu, usta otwarte
Drugie jajko w pasy czubkiem języka rysują na podniebieniu pasy, usta otwarte
Jest też śmieszny zając dzieci wysuniętymi do przodu wargami poruszają w prawą i
lewą stronę
Z pyszczkiem z czekolady górnymi zębami lekko nagryzają dolną wargę – jak zajączki
Cukrowy kurczaczek: pi, pi, pi dzieci powtarzają pi, pi, pi
I baranek z waty: be, be, be dzieci powtarzają be, be, be.
- Zajęcia plastyczne:
- 4 latki – karta pracy nr 32 – w dowolny sposób przewlekamy sznurówki od butów przez dziurki. Praca może być wykonana jednym lub kilkoma kolorami sznurówek.
- 3 latki – karta pracy do wydruku poniżej. Proszę pokolorować koszyczek wielkanocny.
- Zabawa ruchowa:
- 4 przysiady
- 2 klaśnięcia
- 3 kręcenia bioderkami w prawą i lewą stronę
Powodzenia Ż. Bąkowska, A. Kokowska, R. Mróz