02.04.2020

Temat: Świąteczny stół.

Cele:

-dziecko opisuje zdjęcia stołów nakrytych na różne okoliczności,

-potrafi wskazać stół wielkanocny spośród innych,

-nazywa potrawy z wielkanocnego stołu,

-sprawnie wykonuje ćwiczenia korekcyjne,

 

1.Rodzic wraz z dzieckiem recytuje wierszyk, dzieci wykonują wymienione w treści utworu czynności. Na zakończenie (przy fragmencie: „Śmigus-dyngus- słychać krzyk! Psik, psik, psik!- zając znikł”) można polewać się delikatnie wodą z sikawek wielkanocnych.

 

Zajączek (Magdalena Ledwoń)

 

Skacze zajączek polną dróżką.

Tupie raz prawą, raz lewą nóżką.

Śmieszne jajeczko trzyma w swych łapkach.

To nie jajeczko, ale sikawka!

Śmigus-dyngus!- słychać krzyk.

Psik, psik, psik! – zając znikł.

 

2.Stół wielkanocny- opisywanie zdjęć stołów nakrytych na różne okazje.

Wraz z Waszą pomocą niech dzieci odnajdą które zdjęcie przedstawia stół wielkanocny. Może jest jeden, a może więcej? Niech dzieci spróbują opowiedzieć, na jakie okazje pasują pozostałe zdjęcia nakrytych stołów. Niech dzieci opiszą produkty ze stołów wielkanocnych. Kliknij poniżej w pdf.

stoły

Dopasujcie podpisy do potraw. Rodzice niech przeczytają podpisy sylabami z tabeli. Dzieci niech spróbują wysłuchać dany wyraz, złożyć go w całość i dopasować do elementów na zdjęciu wielkanocnego stołu. Którego wyrazu nie możecie znaleźć na zdjęciach? Poszukajcie w Internecie lub w innych źródłach co to jest? –MAZUREK. Obejrzyjcie zdjęcia różnych mazurków. Może będziecie piec na święta? Na końcu zajęć propozycja dla chętnych związana z MAZURKEM.

BAB-KA
SZYN-KA
KIEŁ-BA-SA
JAJ-KA
MA-ZU-REK

 

3.Popracujcie w wolnej chwili KARTACH PRACY:

5-latki  Karta pracy KP.3 str.36a

4-latki Karty pracy KP.2 str. 24

 

4.Dzieci potrzebują dużo ruchu. Dzisiaj drugim zagadnieniem będzie prawidłowa postawa ciała. Poćwiczcie razem z dziećmi. Propozycja ciekawych ćwiczeń w poniższym linku. Zróbcie kilka zdjęć, jak dzieci ćwiczą i wrzućcie na grupę.

 https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

 

5.Utrwalamy nadal naszą piosenkę tygodnia „Hopla, hopla”:

https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c

 

6.Dla chętnych!

W związku z „mazurkiem”, o którym była mowa w zadaniu wyżej, możecie wykonać go w troszkę inny sposób.

Potrzebne materiały:

-pokrywka od margaryny, masła, lub czegoś innego w kształcie koła, kwadratu, prostokąta.

-zróbcie trochę masy solnej (różne przepisy dostępne na stronach internetowych),

-ziarna (groch, fasola, pestki słonecznika, dyni, przyprawy –pieprz, ziele angielskie itp.)

Wykonanie:

Wykonajcie masę solną. Masą solną wypełnijcie dekielek, pokrywkę lub zupełnie coś innego. Wyrównajcie powierzchnię. Póki masa solna jest miękka, ozdóbcie mazurka –powierzchnię masy solnej różnymi wzorami z podanych wyżej ziarenek, przypraw.

Przygotowała:

P.Fabiszak, P.Nowak, I.Przybył