Grupy: Misie , Biedronki, Słoneczka
Data: 23.04.2020
Temat:Skąd się bierze prąd?

Cele główne:
– zapoznanie z miejscem wytwarzania prądu elektrycznego oraz z różnymi źródłami energii.
– utrwalenie informacji o zasadach korzystania z urządzeń elektrycznych
– utrwalanie wiadomości dotyczących ekologii

1.Skąd się bierze prąd?” – samodzielna praca z KZ (s. 64–65). Na podstawie ilustracji dzieci mają za zadanie sformułować krótką wypowiedź na temat: Skąd się bierze prąd?

2. Skąd się bierze prąd- obejrzyjcie film
https://www.youtube.com/watch?v=LmpLrMs44VQ

3. Prąd z wiatraka” – zabawa ruchowa. Dzieci stoją, nogi złączone, ręce rozłożone szeroko, wyprostowane w łokciach. Obracają się bardzo powoli, stopa za stopą, z zamkniętymi oczami. Ręce, jak skrzydła wiatraka, powinny być szeroko rozłożone przez cały czas wykonywania ćwiczenia. Jeśli niektóre dzieci będą miały trudności z poruszaniem się z zamkniętymi oczami, mogą wykonać ćwiczenie bez tego utrudnienia.

4.Zasady bezpieczeństwa związane z prądem- prąd- zasady bezpieczeństwa

5. Praca z KP4.3b – pisanie wyrazów po śladzie, łączenie wyrazów z obrazkami, rysowanie brakującego obrazka.

6.Karta pracy- labirynt- prąd

Dla chętnych
Praca z KP4.2b – wycinanie obrazków, nalepianie pod ilustracjami właściwych pojemników na odpady.
Praca z KP4.3a – liczenie pojemników, rysowanie po śladzie, czytanie wyrazów, łączenie ich z właściwymi pojemnikami.

Przygotowały:
K. Busz, A. Matczyńska, M. Chosińska