TEMAT:Wielkanocna piosenka

Data: 1.04.2020

Cele ogólne:

-wdrażanie do podtrzymania tradycji świątecznych;

– kształtowanie poczucia rytmu.

– Zacieśnienie więzi emocjonalnych między dziećmi, rodzicami

 

1.Rozwiązywanie zagadek :

W ten świąteczny dzień                                                              Choć już Święta blisko
każdy z nas się śmieje.                                                                wiatr na dworze dmucha.
A woda nie z nieba,                                                                      Na talerzu, w domu
lecz z wiader się leje. /lany poniedziałek/                                    kiełkuje /rzeżucha/

Zagląda ciekawie                                                                          W wielkanocnym koszyczku
przez okienko – słonko.                                                                leżeć będą sobie.
Bo też chce zobaczyć                                                                    Zanim je tam włożę,

koszyk ze  /święconką/                                                                  ślicznie je ozdobię. /pisanki

Święta! Święta nadeszły!                                                           Tyle w koszyczku
Wstawajmy! Już rano!                                                                leży pisanek!
Podzielimy się jajeczkiem,                                                          A pośród nich
bo dziś przecież…/Wielkanoc/                                                     słodki…/baranek/

Mleczka nie chcą pić.                                                                Na wielkanocnym stole
Nigdy nie biegają.                                                                     to ona króluje.
Choć mają futerka,                                                                    Polana słodkim lukrem
ogonków – nie mają.                                                                  i gościom smakuje/ Baba wielkanocna
Oj dziwne to kotki!
Wolą stać w wazonie,                                                             Zgodnie z wielkanocnym zwyczajem
niż wziąć się za psotki / bazie/                                                słodkie upominki każdemu rozdaje. 

                                                                                                            /zajączek wielkanocny/

 

 

 

2.Piosenka– zachęcanie dzieci do swobodnej interpretacji ruchem treści piosenki. Podczas słuchania piosenki dzieci niech spróbują naśladować ruchami ciała to, co dzieje się w utworze. Oraz policzą, ile razy w piosence pojawia się słowo „zając”. Aby łatwiej zapamiętać, mogą pomóc sobie, licząc na palcach

Zajączek i jajko to symbole słonecznych i pachnących Świąt Wielkanocnych, posłuchajcie piosenki o świętach:

Piosenka „ Święta wielkanocne”

1.Skacze drogą zając, skacze pomalutku.
Przykucnął za płotem, hop i już w ogródku.
Kic, kic, kic cichutko, skrada się do domu.
Każdemu zostawia prezent po kryjomu.

Ref: Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem,
          Słoneczne, pachnące Święta Wielkanocne.

2.Zając i kurczaki Wielkanoc zwiastują
i razem z radością jajeczka malują
Różne wzorki na nich, będą kolorowe
Kwiatki i listeczki i bazie marcowe

Ref. Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem,
          Słoneczne, pachnące Święta Wielkanocne.

3.Idą chłopcy drogą, idą pomalutku.
Przykucnęli cicho, hop i już w ogródku.
Naraz śmiech i wrzawa, śmigus – dyngus krzyczą
i dziewczynki łapią i wodą je chlapią.

Ref: Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem,
          Słoneczne, pachnące Święta Wielkanocne.

 

link do piosenki:

https://www.bing.com/videos/search?q=piosenka+%c5%9bwi%c4%99ta+wielkanocne&qpvt=piosenka+%c5%9bwi%c4%99ta+wielkanocne&view=detail&mid=989E76FF0B9866303357989E76FF0B9866303357&&FORM=VRDGAR&ru=%2Fvideos%2Fsearch%3Fq%3Dpiosenka%2B%25c5%259bwi%25c4%2599ta%2Bwielkanocne%26qpvt%3Dpiosenka%2B%25c5%259bwi%25c4%2599ta%2Bwielkanocne%26FORM%3DVDVVXX

 

Rozmowa nt. piosenki: o jakich zwyczajach wielkanocnych jest mowa w piosence? Ile razy wystąpiło słowo :zając?

 

  1. „Co włożymy do koszyczka?” – Każde dziecko ma przed sobą KZ (s. 60). Na zmianę raz rodzic, raz dziecko opowiadają o wybranych produkcie z koszyczka rozpoczynając: Do koszyczka włożę produkt, który… Zabawę można powtórzyć kilka razy.

 

4.

KZ (s. 61-62)-Dzieci przez chwilę uważnie oglądają ilustracje, opowiadają, co na nich jest przedstawione, czytają zdania 

Kącik grafomotoryczny – KP str.39 a i b

 

 

Wyjaśnię, że nie chodzi o czas epidemii, chodzi  o czas,

w którym dziecko ma 6 lat

 

Przygotowały:

K. Busz, A. Matczyńska, M. Chosińska

Skip to content