Grupa: Sówki, Kotki, Pszczółki
Data: 03.06.2020
Temat : Jesteśmy dziećmi
Cele:
– dziecko potrafi wypowiadać się na dany temat
– dostrzega różnice i podobieństwa
– bierze udział w zabawach gimnastycznych
1 . Znajdź swoich kolegów – szukanie osób mających podobne zainteresowania, upodobania, dostrzeganie podobieństw oraz korzyści wynikających z różnorodności świata. Zadzwoń do koleżanki, kolegi i zapytaj się : jakie jest jego/jej ulubione jedzenie, jaki jest jego/ jej ulubiony kolor, jakie jest jego/jej ulubione zwierzę, jaką lubi dyscyplinę sportu lub zabawę, czym lubi się bawić….. Poproś rodzica o spisanie tego lub narysuj to.
Porównaj czy macie cos wspólnego?
Do pomocy wykorzystaj kartę pracy z poprzedniego dnia KP4.26a.
Możecie wymienić się z kolegą/ koleżanką zdjęciami wykonanego przez siebie zadnia i porównać swoje odpowiedzi.
- Portret – zabawa w rysowanie drugiej połowy swojego portretu, doskonalenie sprawności manualnej.
Rodzicu, zrób zdjęcie dziecku. Dzieci otrzymują połowę wydruku swojego zdjęcia. Drugą połowę zdjęcia dorysowują sami.
Jeśli nie możesz wydrukować wykorzystaj obrazki poniżej, wytnij , dorysuj brakujące elementy lub złóż obrazki w całość.
- Zabawy gimnastyczne
Razem – podawanie piłki górą i bokiem.
- Siedząc tyłem do siebie podajemy sobie piłkę nad głową
- Siedząc tyłem do siebie podajemy sobie piłkę bokiem w prawo, drugie – bokiem w lewo itd. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy
Celowanie – ćwiczenie celności. Rzut piłką do celu, może być to obręcz, kosz, pluszak-maskotka czy inny przedmiot, w który można rzucać piłką
Złap mnie, jeśli potrafisz – ćwiczenie precyzji ruchów i refleksu. Rzucamy piłkę o ścianę i próbujemy ja złapać.
*Dodatkowo przed złapaniem piłki, np. klasnąć, złapać się za włosy, dotknąć kolan, skrzyżować dłonie na klatce piersiowej.
Wzajemne wsparcie– ćwiczenie współpracy. Dzieci leżą na plecach, Rodzic turla piłkę, dzieci podpierają się rączkami i podnoszą nogi, by piłka swobodnie się przeturlała.
Szczur– ćwiczenie zwinności. Dziecko stoi w pewnej odległości od rodzica. Rodzic trzyma
skakankę i kręci nią dookoła własnej osi nisko nad ziemią. Dziecko przeskakuje nad kręcącą się skakanką.
- Ja w przyszłości – sesja zdjęciowa – zabawa w określanie przez dzieci zawodów, które chcą wykonywać w przyszłości. Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem o tym, kim chce zostać w przyszłości. Samodzielnie lub z pomocą rodzica dzieci zapisują na czarnych kartkach białą kredą odpowiedzi – nazwy zawodów. Szukają zawodów, których przedstawiciele mogliby ze sobą współpracować. Rodzic robi zdjęcie, na których dziecko trzyma kartki z nazwami zawodów.
- Spacer lub zabawy na powietrzu.
Obserwuj otoczenie, wyszukuj przedmioty podobne, identyczne, niepowtarzalne. Poproś rodzica o zrobienie zdjęcia, jeśli cos takiego zauważysz.
Opracowały:
P.Nowak, P.Fabiszak, I.Przybył