GRUPA Żabki i Motylki
Temat: Odgłosy z wiejskiego podwórka
Cele zajęć:
- doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej
- rozwijanie spostrzegawczości słuchowej
- posługiwanie się nazwami zwierząt z wiejskiego podwórka
- rozpoznawanie głosów zwierząt: koń, krowa, koza, świnia, gęś, kura, kogut, kaczka, baran; wiązanie nazwy zwierzęcia z przedstawiającym je obrazkiem
- ćwiczenie mięśni narządów mowy na zgłoskach: ko, kwa, bee, kwik, hau, gul, miau
Zadania na dziś:
-
- Słuchanie odgłosów zwierząt z wiejskiego podwórka. Po wysłuchaniu odgłosów zachęcam do wykonania zadań (zabawa słuchowa i wyszukiwanie różnic na obrazku).
https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0
-
- Zabawa ortofoniczna – naśladowanie odgłosów zwierząt.
- Zapoznanie ze słowami i melodią piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY
-
- Karta pracy:
- 4 latki – karta pracy nr 7 i 8 (wykonanie makiety wiejskiego podwórka). Do wykonania makiety można wykorzystać także inne materiały (karton, krepa, pudełka, według własnego pomysłu).
- 3 latki – wykonanie makiety wiejskiego podwórka – karta pracy do wydruku (z dowolnych materiałów – mogą też być zwierzątka do zabawy plastikowe, ulepione z plasteliny, wycięte z kartonu).
UWAGA – jest to praca długoterminowa, zachęcam do wspólnej zabawy całą rodzinę.
https://drive.google.com/file/d/1VwGGEHOukh5GkyaJKk-jZqgeXOKPtFUW/view?usp=sharing
Powodzenia☺
Ż. Bąkowska, A. Kokowska, R. Mróz