08.06.2020
Grupa: Pszczółki, Kotki, Sówki
Temat: Zwierzęta na świecie.
Cele operacyjne:
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia (joga),
-dzieli zwierzęta według kategorii,
-przelicza zbiory,
-dopasowuje podpis do obrazka,
-wykonuje z ciekawością pracę plastyczną.
1.Joga dla dzieci:
2.Mapa świata – gdzie żyją zwierzęta?
Przyjrzyjcie się mapie świata, porozmawiajcie sobie o tym, co na niej jest przedstawione.
3.Zdjęcia zwierząt i ich podpisy wytnijcie.
Spróbujcie wykonać poszczególne zadania:
-dobierz podpis do obrazka,
-przelicz zwierzęta z czterema łapami,
-podziel zwierzęta na żyjące na pustyni, na sawannie, w oceanie i lasach tropikalnych,
-podziel zwierzęta na pływające, latające, ssaki, ptaki, mające nogi, niemające nóg, krajowe, egzotyczne itd.
-przeliczcie elementy w zbiorach zwierząt,
-porównajcie, gdzie jest więcej,
-podzielcie zwierzęta, na żyjące w ciepłym i zimnym klimacie,
4.Wąż- zabawa ruchowo-dźwiękowa. Dzieci naśladują ruch węża- pełzają i dźwięk węża(sssss).
5.Praca plastyczna:
Wykonajcie węża z tektury. Poproście rodziców o wycięcie w tekturze kształtu węża. Wasze zadanie będzie polegało na owinięciu węża włóczką lub kolorowymi nitkami według swojego pomysłu. Jeśli nie macie nitek, włóczki możecie go ozdobić w dowolny sposób.
LUB
„Kameleony”- zabawa plastyczna z wykorzystaniem foliowego woreczka (torebki strunowej). Rodzic rysuje na woreczku czarnym flamastrem kameleona. Do środka woreczka wlewa kolorowe farby. Pyta dzieci: Czy kameleon może przybrać każdą barwę? (nie), Jakie kolory przybiera? (brązowy, zielony i jego odcienie), Dlaczego zmienia kolory? (żeby przypodobać się samicy, ze względu na temperaturę, światło, w obliczu zagrożenia). Powiedzcie, że kameleony to jaszczurki, najwięcej jest ich w Afryce. Poszukajcie na mapie, gdzie jest Afryka.
Opracowały:
P.Fabiszak, I.Przybył, P.Nowak