Grupy: Misie , Biedronki, Słoneczka
Temat: Zwierzęta w Polsce
Cele główne:
wdrażanie do poszanowania świata roślin i zwierząt
rozwijanie umiejętności rozpoznawania liter i czytania prostych wyrazów,
1. Posłuchajcie wiersz – Tylko raz Mieczysława Buczkówna
Chcą żyć jak i ty żyjesz,
Wszystkie na świecie zwierzęta
– I mrówki, i żaby, i żmije,
I pszczoła wiecznie zajęta
I paź królowej – motyl
Niech fruwa tęczowozłoty,
I ślimak środkiem dróżki
Niech pełznie, wystawia różki
Przypatrz się z bliska dżdżownicy,
Biedronce, jak kropki liczy,
Jaskółce, jak gniazdko kleci,
Jak pająk rozsnuwa sieci.
Niech skacze pasikonik,
Niech świerszczyk w trawie dzwoni…
Dla nich kwitnie łąka, dla nich rośnie las.
Jak i ty – żyją tylko raz.
Pytania: O jakich zwierzętach jest mowa w wierszu? Gdzie można je spotkać? Co jest ich wspólnym marzeniem?
Porządkując odpowiedzi dzieci należy podkreślić, że niezależnie od gatunku, każdy ma prawo do życia i każdy jest potrzebny, dlatego należy mu się szacunek.
2.„Jaka to nazwa?” – układanie wyrazów z liter. Zadanie polega na ułożeniu jak największej liczby nazw zwierząt. Dzielą zwierzęta na hodowlane i dzikie.
3.Praca z KP4.36a – nazywanie zwierząt, dzielenie nazw na głoski, zapisywanie pierwszej i ostatniej litery.
Praca z KP4.36b – pisanie wyrazów po śladzie, odczytywanie prostych wyrazów, nazywanie zwierząt i łączenie ich z odpowiednim wyrazem.
Praca z KP4.37a – odnalezienie ukrytych zwierząt i zaznaczenie ich.
4.Samodzielna praca z KZ 78–79 – utrwalenie informacji o zwierzętach, które dziko żyją w Polsce. Rozmowa na temat parków narodowych w Polsce i ich symboli. Odnajdywanie na mapie symboli parków narodowych.
Przygotowały:
K. Busz, A. Matczyńska, M. Chosińska