Grupa: Słoneczka
Data: 12.11.2020
Temat: Pomagamy zwierzętom
Cele:
– kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworu literackiego
– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat
– uwrażliwianie na los porzuconych i pokrzywdzonych zwierząt
– wyrabianie poczucia odpowiedzialności za los zwierząt
– tworzenie trwałych nawyków niesienia pomocy zwierzętom.
Przebieg zajęć:
1.Oglądanie zdjęć. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat pupili, które mają w domu
- Nazywanie zwierząt przedstawionych na ilustracjach, planszach: chomik, kot, pies, rybki, papuga, kanarek, myszka, szczur… Sylabizowanie nazw zwierząt znajdujących się na obrazkach
https://drive.google.com/file/d/1tP7zO4qRQWS5aqvWrMVfvASx9NZ7uV6A/view?usp=sharing
- Pogadanka „Jak opiekuję się swoim pupilem?”. Dzieci opowiadają, jakie mają obowiązki związane z posiadaniem zwierzaka.
https://drive.google.com/file/d/1OFM68MVKsfOobQ2O6uiM7kN-ZpUmRieA/view?usp=sharing
- Wysłuchanie opowiadania czytanego przez R; Mamo, chcę mieć pieska Moniki Niewielskiej (opowiadanie w linku)
https://drive.google.com/file/d/15TIRCrrjzd5b7jMv2ooQjXR-Jt6l_xK_/viewusp=sharing
- „Zabawa kotów piłkami” Pomoce: piłki.
Dzieci w pozycji na czworakach toczą głową piłkę po podłodze. Co kilka kroków kładą się na plecach i bawią się piłeczką, turlają ją rękami i nogami.
- Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 28.
- Wykonanie KP nr 9 „Witrażyk” (z kotem)
– Proszę wyjąc wypchane elementy karty, posmarować klejem wewnętrzne części szablonu, włożyć między nie kolorowe kawałki folii lub bibuły. Złożyć szablon na pół i skleić obie jego części. Witrażyk gotowy, można go zawiesić na oknie.
Dla chętnych:
– zachęcam do zabawy wspólnie z rodzicami https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
– https://www.ekokalendarz.pl/wp-content/uploads/Pakiet-04-04-Dzie%C5%84-Zwierz%C4%85t-Bezdomnych.pdf
Przygotowała:K.Busz