Grupa: Sówki

Data: 13.11.2020

Temat: Segregujemy śmieci

Cele:

-jest odpowiedzialne za środowisko przyrodnicze

-wie, jak właściwie segregować śmieci

– wie, co to jest recykling

– zna i rozumie świat przyrody

   

1.Wysłuchanie wiersza Sznurek Jurka L. Szołdry

Tuż za szkołą, bardzo blisko,
kiedyś tam wyrzucił Jurek
poplątany stary sznurek
A nazajutrz obok sznurka
od banana spadła skórka
wyrzucona przez Karola.
Tam też wkrótce Jaś i Ola
wyrzucili bez wahania
swoje torby po śniadaniach
stos papierków po cukierkach
wysypała tam Walerka
Na papierki spadła ścierka,
jakaś pusta bombonierka,
I od lodów sto patyków
pustych kubków moc z plastiku.
Ot tak, od sznurka Jurka,
wnet urosła śmieci górka,
A z tej górki wielka góra,
której szczyt utonął w chmurach
Nie ma miejsca na boisko
lecz śmietnisko mamy blisko.

Rozmowa na temat wiersza:

W jaki sposób boisko zamieniło się śmietnik?
Jak oceniasz postępowanie Jurka i jego kolegów?
Czy Jurek przewidział konsekwencje wyrzucenia przez siebie poplątanego sznurka?

2. Porozmawiajmy o środowisku naturalnym i jego ochronie. Obejrzyj film i odpowiedz na pytania.

Link do filmu

https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY

Co to są odpady i skąd się biorą?
Czy możemy wyrzucać odpady gdziekolwiek?
Na czym polega segregacja śmieci?
Na jakie grupy segregujemy odpady?

 

3. Zabawa Celuj do kosza

Dzieci formują z gazety kule i celują do ułożonego na środku kosza, a potem kule z papieru wkładają do worka niebieskiego przeznaczonego na makulaturę.

4.Segregacja śmieci – gry online

https://www.buliba.pl/nasze-gry/segregowanie-przedmiotow/segregowanie-smieci.html

https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/segregacja-smieci

 

5.Podsumowanie wiadomości – skorzystaj z linku, zakręć ruletką i udziel odpowiedzi

https://wordwall.net/pl/resource/1642684/segregacja-%C5%9Bmieci

 

6.Karta pracy 4 i 5 latki KP1 (ćw. 1, s. 68)

segregacja20201112

 

Przygotowała: P. Nowak

Skip to content